مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

بهترین مشاور خانواده در شیراز

بهترین مشاوره خانواده در شیراز

آیا فکر کردن به خانه  و خانواده شما را سرخورده، نگران و یا غمگین میکند؟ خانواده، که اولین جاییست که درهنگام سختیها و مشکلات به آن پناه میبریم، حالا خود تبدیل به یکی از چالشها و گره های زندگیتان شده است؟ و یا کمتر از آن، یکی از اعضای خانواده درگیر اتفاقاتی است که نمیدانیم چگونه با آن برخورد کنیم؟
مشاوره خانواده و روانکاوی در بستر خانه و خانواده، تنها محدود به این موارد نیست. اما میتوان گفت، وقتی اولین حلقه امن زندگی هر انسانی، ترک برداشته و دچار معضلاتی میشود، افکار و سلامت روانی و حتی جسمانی تک تک اعضای خانواده تحت تاثیر قرار میگیرد. بنابراین شناسایی مشکل و باز کردن گره ها در بسیاری از مواقع، از عهده  افراد درگیر در ماجرا خارج است و تنها راه حل، اعتماد به یک مشاور خانواده میباشد. اما قبل از پرداختن به خصوصیات بهترین مشاور خانواده در شیراز بهتر است کمی با مفهوم و وظایف مشاوره خانواده آشنایی پیدا کنید .

مشاور خانواده چیست و چه تاثیری در زندگی ما دارد؟

شناسایی کوچکترین گره‌ها در مراحل اولیه‌ ایجاد آن، قدم مهمی جهت جلوگیری از مشکلات ثانویه است. مرحله‌ی بعدی، حل مشکل با کمک فردی مجرب و باتجربه در این زمینه، با همکاری تمام اعضای خانواده می‌باشد. مشاور خانواده، با تمرکز به روی روابط افراد با یکدیگر و همچنین انجام مشاوره فردی به بهبود و ارتقاء آن‌ها می‌پردازد و با به کارگیری روش‌هایی تخصصی، همدلی و عشق میان اعضای یک‌ خانواده را به آنها یادآوری می‌کند. زمانی که یک اتفاق ناگوار، مانند بیماری، مشکلات مالی و یا حتی فوت یکی از اعضای خانواده رخ می‌دهد، در بسیاری از موارد، افراد درگیر در واقعه به دلیل هجوم احساسات و تاثیر اتفاقات، قادر به حل موضوع نیستند و گاهی همین اقدامات ناآگاهانه موجب وخیم‌تر شدن اوضاع خواهد شد. در این مواقع، وجود شخص سومی که در این زمینه دارای تخصص می‌باشد، به منظور جلوگیری از هرگونه قضاوت و اقدام خودسرانه ضروری است. مشاور خانواده به بهترین شکل در این نقش ظاهر شده و به کمک شما می‌آید.

دلایلی که نشان می‌دهد باید به مشاور خانواده مراجعه کنید:

در بیشتر مواقع، بهتر است با ظهور اولین نشانه‌ها، برای چاره‌یابی و فهمیدن معضل به مشاوره‌ی خانواده مراجعه کنیم. گاهی نیز مشکلی مطرح نیست، به عنوان مثال یک زوج جهت شناخت بیشتر یکدیگر به مشاور خانواده مراجعه کرده و راه و روش‌های زندگی با همسر خود را می‌آموزند که به این نوع از مشاوره زوج درمانی هم گفته میشود .  یا یک خانواده به منظور تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی خود، با یک مشاور خانواده مشورت کرده، تا با رضایت تمامی اعضا و کمترین پشیمانی، اقدام به تغییرات دلخواهشان نمایند لازم به ذکر است تصمیماتی نظیر ازدواج و انتخاب همسر بهتر است که حتما با مشورت یک مشاوره خانواده یا مشاور ازدواج یا زوج درمانگر صورت گیرد چرا که ممکن است در صورت تصمیم گیری اشتباه و عجولانه یک عمر پشیمانی به دنبال داشته باشد.

مشاوره خانواده

برخی از دلایلی که نشان دهنده نیاز شما به مشاوره خانواده است:

  1.  بیماری
    بیماری‌های جدی جسمانی و صعب‌العلاج، علاوه بر خود فرد، تمام اعضای خانواده را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در این مواقع، اگر اعضای خانواده از روش‌های درست برخورد با این تغییر آگاه نباشند، عکس‌العمل‌های عجولانه ممکن است باعث دور شدن افراد از یکدیگر شود. مراجعه به یک مشاور خانواده خوب در این مواقع، باعث می‌شود تمام افراد خانواده احساس شنیده‌شدن و حمایت کردن را به یاد آورده و با آرامش و عشق بیشتری همدیگر را درک کنند.
  2. از دست دادن عزیزان
    احساساتی که هنگام از دست دادن عزیزانمان سراغ ما می‌آید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. خشم، غم، ناامیدی و پوچی. این احساسات و شدت بروزشان در اعضای مختلف خانواده متفاوت است و اگر نتوانیم به خوبی یکدیگر را فهمیده و درک کنیم، برخوردهای ناخودآگاهمان باعث ایجاد مشکلات دیگری از جمله ، افسردگی ، افکار خودکشی و… خواهد شد.
  3.  اعتیاد و بیماری‌های روانی
    . اعتیاد، تفاوتی نمی‌کند به الکل باشد و یا مواد مخدر، بسیار بر روان و آرامش افراد یک خانواده تاثیرگذار است. همچنین سایر بیماری‌ها، مانند افسردگی، اضطراب یا وسواس شدید نیز می‌تواند تمام اعضای خانواده را تحت‌تاثیر قرار دهد. در این مواقع، فرد بیمار علاوه بر اینکه درمان مخصوص به خود را دریافت می‌کند، می‌تواند در جلسات مشاوره‌ی خانواده نیز شرکت کرده و عشق و آرامش را به خانه و خانواده‌اش بازگرداند چرا که احساس همدلی بین خانواده یکی از دلایلی است که موجب ترک اعتیاد افراد زیادی شده است.
  4.  خانواده‌ی ناتنی
    وقتی یک زوج تصمیم بر ازدواج و تشکیل خانواده می‌گیرند، این احتمال وجود دارد که یک، یا هردوی آنها از ازدواج و رابطه‌ی پیشین خود دارای فرزندانی باشند. در این مواقع، مشاور خانواده می‌تواند به کنار آمدن فرزندان با یکدیگر و محکم‌ شدن پیوندها میان تمام اعضای خانواده کمک کرده و شما را جهت ساختن مکانی امن برای تک‌تک افراد یاری ببخشد.
  5.  بی‌میلی جنسی
    روابط جنسی منظم، یکی از پایه‌های رابطه‌ای سالم و خوشحال است. جایی که هر دو طرف با یکدیگر احساس امنیت، اعتماد و عشق می‌کنند. فرقی نمی‌کند علت، بیماری‌های هورمونی، داروها، مشکل در ارتباط و عدم صداقت و یا حتی افزایش سن باشد، عدم ایجاد رابطه جنسی، می‌تواند مشکلات متعددی را به همراه بیاورد که تمام اعضای خانواده را تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر شما و شریک زندگیتان، بی‌میلی جنسی را تجربه می‌کنید، مشاور خانواده و متخصص سکس تراپی می‌تواند بهترین راه‌حل برای مشکلاتتان را ارائه دهد.
  6.  نوجوان‌ها
    اگر مشکلات فرزند نوجوان شما، بر تمام اعضای خانواده و جو و فضای خانه تاثیرگذار است، مشاور خانواده می‌تواند با درک طرفین و ایجاد اعتماد میان آنها، روابطتان را بهبود ببخشد. احساسات دوره‌ی نوجوانی معمولاً شدید و کنترل‌نشده هستند و گاهی خشم، غم و هیجانات جوانان ممکن است برایمان غیرقابل‌فهم و آزار دهنده باشد. مشاور خانواده با علم ، دانش و تجربه خود در این موارد، تمام افراد را برای کنار آمدن با تغییرات هدایت می‌کند.
  7.  عدم صمیمیت و سرد شدن روابط
    همانطور که سرمان بیشتر شلوغ می‌شود، احساس صمیمیت و نزدیکی میان خانواده‌امان کمرنگ‌تر می‌گردد. اگر شما نیز با مشکلاتی مثل سکوت و‌ کم‌حرفی میان اعضای خانواده، رازداری و پنهان کردن اتفاقات و بی‌خبری از کارهای روزانه یکدیگر دست و‌ پنجه نرم می‌کنید نیاز است که حتما با یک مشاوره خانواده در ارتباط باشید چرا که پنهان کاری در نوجوانان و یا حتی بزرگسالان عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

مشاوره خانواده در شیراز

خصوصیات بهترین مشاور خانواده چیست؟

بهترین مشاور خانواده خصوصیات متعددی دارد یک مشاور خانواده‌ی با تجربه و حرفه‌ای، می‌تواند یک خانواده را از مرز نابودی به اوج صمیمیت و عشق برساند. و راز و رمز این موفقیت، در درک بی‌طرفانه‌ی یکدیگر، قضاوت نکردن و تلاش برای بهتر شدن نهفته است. یک مشاور خانواده‌ی خوب، به شما بهترین برخورد و ارتباط با اعضای خانواده‌اتان را آموزش می‌دهد، که حتی پس از اتمام جلسات و دوره‌ی مشاوره‌اتان، شما می‌توانید با تلاش و کوشش، به بهبود هرروزه‌ی روابطتان بپردازید.

مشاوره خانواده در :

  •  بازیافتن عشق و صمیمیت از دست رفته
  • درک دوطرفه افراد
  • متخصص و مجرب بودن
  • مستحکم شدن روابط
  • حمایت اعضای خانواده از یکدیگر
  • روشن شدن مشکلات و درگیری‌ها پیش از شدت یافتن آنها
  • کنار آمدن با تغییرات ناگهانی زندگی
    و بسیاری از مهارت‌های دیگر به شما کمک می‌نماید.

چرا باید از مشاور خانواده کمک بگیریم؟

خانواده، زمانی معنا می‌یابد که تک‌تک ‌اعضای آن برای یک هدف مشترک که همان شادمانی و موفقیت در کنار یکدیگر است، تلاش کنند. یک خانواده‌ی سالم، به افراد اجازه می‌دهد تا رشد کنند و استعدادهای خود را کشف نمایند. اما عضوی از یک خانواده بودن، آسان نیست. فرقی نمی‌کند خودمان پدر و مادر باشیم و یا یکی از فرزندان یک خانواده‌ی پرجمعیت. زیرا این مسئله همراه خود مسئولیت‌هایی به بار آورده و نیازمند دقت و توجه آگاهانه می‌باشد. گاهی مشکلات شخصی یک عضو خانواده، ممکن است به زندگی جمعی آن با سایر اعضا آسیب بزند. و گاهی حتی اتفاقات روزمره، مشکل بزرگ و جدی‌ای به نظر نمی‌آیند اما در درازمدت باعث دوری و سرد شدن روابط می‌شوند. از این‌رو، حتی زمانی که شک دارید کمک گرفتن از یک مشاور خانواده انتخاب درستی است یا نه، نشانگر این است که باید سری به مرکز مشاوره بزنید.
البته فهمیدن این موضوع که در واقع چه زمانی نیازمند مشاور خانواده هستیم، گاهی بسیار مشکل می‌شود. پیشنهاد تخصصی ما این است که اگر این مقاله را مطالعه می‌کنید و گمان می‌کنید حتی صحبت‌ کردن با اعضای خانواده‌اتان ممکن است روابط شما را بهبود ببخشد، و از پس آ« بر نمیایید به نظر می‌رسد، وقت آن است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت

بهترین مشاوره خانواده در شیراز 

همانطور که پیشتر با خصوصیات یک مشاوره خانواده خوب آشنا شدید یکی از مهم ترین عوامل در مشاوره خانواده تجربه و تخصص فرد درمانگر میباشد و شما نباید برای حل مسائل و مشکلات خود نزد مشاورین بی تجربه بروید چرا که نه تنها مشکلاتتان حل نمیشود بلکه امکان دارد مشکلی بر مشکلتتان اضافه شود از این رو گروه تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و مجهز ترین مرکز مشاوره و نوروفیدبک در شیراز با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین مشاورین کشور از سال 88 تا کنون مشغول ارائه خدمات با بالاترین سطح کیفی به شما عزیزان و هموطنان میباشد پس اگر به دنبال مشاوری با تجربه و متخصص هستید بی درنگ میتوانید روی کمک تیم تخصصی مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت حساب کنید چرا که تنها هدف ما جلب رضایت شما عزیزان است.

5/5 - (5 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *