مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

تست هوش وکسلر در شیراز

تست هوش وکسلر در شیراز (جدید ترین نسخه)

ارزیابی و سنجش هوش کودکان و نوجوانان و مزایای آن 

تعریف های مختلفی از هوش وجود دارد که بر اساس مکتب های مختلف روانشناسی پدیدار شده اند. توانایی سازگاری با محیط کوتاهترین و جامعترین تعریفی میباشد که از هوش وجود دارد. دکتر دیوید کسلر که برای اولین بار نسخه اصلی تست هوش را وکسلر را منتشر کرد که هوش را گنجایش فرد برای درک کردن استدلال کردن و فائق آمدن با محیط پیرامون فرد تعریف می کند.

تست هوش وکسلر چیست؟ و چقدر قابل استناد می باشد؟

تست هوش وکسلر همانند تست های روانسجی دیگر نظیر تست نقشه مغزی qeeg و تست شخصیت mmpi و… سعی دارد که به صورت عملیاتی هوش افراد را اندازه گیری کند به این منظور بر اساس یک آزمون هنجار شده آزمونی که از تعداد زیادی از افراد گرفته شده است و حد نرمال پایینتر از نرمال و بالاتر از نرمال به دست آمده است( که ۵ آیتم به صورت کلامی و ۵ آیتم به صورت عملی می باشد. در پایان تست هوش وکسلر سن عقلی فرد به دست می آید و اگر برابر با سن تقویمی باشد که فرد نرمال و اگر کمتر از سن عقلی باشد، زیر حد نرمال و اگر سن عقلی بالاتر از سن تقویمی باشد هوش فرد بالاتر از حد نرمال می باشد.

آیا تست هوش وکسلر برای همه سنین میباشد ؟

بله خوشبختانه معیار هایی که برای تست هوش وکسلر تعریف شده اند بسیار کامل میباشند و تمام افراد در هر سنی میتوانند با استفاده از این تست هوش خود را بسنجند ، تست هوش وکسلر از 3 بخش کودک ، نوجوان و بزرگسالان تشکیل شده است و برای هر رده ی سنی معیار های متفاوتی را مورد سنجش قرار میدهد به طور کلی معیار های سنجش این تست از سن 4 سالگی تا 80 سالگی را پوشش میدهند.

تست هوش در شیراز

آیا تست هوش وکسلر بهترین راه تشخیص هوش می باشد؟

بر اساس این که تست هوش وکسلر از هنجار یابی بسیار بالایی برخوردار می باشد. معتبر ترین راه اندازه گیری هوش فرد می باشد در کل طبق تحقیقات متعدد انجام شده توسط دانشمندان و متخصصین دنیا معتبرترین راه ارزیابی هوش افراد تست هوش وکسلر میباشد.

مزایای تست هوش وکسلر برای کودکان و نوجوانان 

تست هوش وکسلر یک تست جهانی و هنجار شده میباشد که در کشورهای مختلف ترجمه و مورد استفاده قرار میگیرد، گرفتن تست و تصحیح تست زمان بر میباشد، اما نتیجه این تست بسیار برای والدین رضایت بخش است، چرا که نقاط قوت و ضعف کودکان و نوجوانان مشخص میگردد و روانشناس به کمک والدین از این به بعد نقاط قوت را پرورش و نقاط ضعف کودک را قدرتمند تر از گذشته میکند، این تست حتی نشان میدهد که فرد چقدر در محیط رسمی و غیر رسمی آموزش دیده است، چقدر والدین با کودک تجربه های آموزشی و رفتاری داشته اند، بنابراین پیشنهاد میشود هر والدینی که دغدغه ی پیشرفت کودک خود را دارد و میخواهد در دنیای تخصصی فردا عزیزی موفق و با سلامت روان داشته باشد این تست را انجام بدهد و از مزایای شناخت کامل فرزند خود بهره ببرد.

تست هوش وکسلر در شیراز

از آنجا که تست هوش وکسلر میبایست حتما نزد متخصصین کودک و نوجوان مجرب تصحیح و ارزیابی شود مرکز تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت با بیش از یک دهه سابقه فعالیت و با همکاری کادری متخصص و نا آشنا با افتخار در فضایی آرامشبخش در خدمت شما عزیزان میباشند.

5/5 - (3 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *