مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

تست پیش از ازدواج نئو

تست پیش از ازدواج نئو در شیراز (کامل ترین نسخه)

 

از قدیم گفتند ازدواج مثل یک هندوانه سر بسته می ماند. در درستی آن شکی نیست؛ اما، آیا اکنون به همان اندازه قدیم دست ما در شناخت همسر احتمالی بسته است؟ قطعا خیر امروزه خوشبختانه با وجود تست های پیشرفته ای مثل تست پیش از ازدواج نئو میتوانید تمام جوانب را بسنجید و بعد شریک زندگی خود را انتخاب کنید.

در دنیای امروز آرامش قطعه ی گمشده ی زندگی همه ی ما آدم هاست. نگه داشتن سلامت روان با کمک روانشناسان و روانپزشکان دیگر آن تابوی قدیم نیست و اهمیت آن برای ما محرز شده است. روانشناسان در زمینه ی ازدواج نیز در کنار ما ایستاده اند تا همسر مناسب خود را راحت تر انتخاب کنیم و ازدواج موفق تری داشته باشیم. ازدواج موفق در سلامت روان و آینده شما نقش بسیار مهمی دارد. شناخت طرف مقابل و آگاهی از رویکرد ذهنی او تعارض ها را به شدت کمتر میکند.چرا هیچکس  در یک خانه ی پر تنش روان سالمی نخواهد داشت.

آیا تست پیش از ازدواج نئو معتبر و قابل اسنتاد میباشد ؟

شاید بپرسید برای داشتن ازدواجی موفق چه کارهایی می توانید انجام بدهید؟ یکی ازاین کارها انجام تست پیش از ازدواج نئو است. تست پیش از ازدواج نئو یک تست جهانی معتبر میباشد ، تست پیش از ازدواج نئو در اصل یک تست شخصیت شناسی است که ۵ عامل مهم شخصیت را به خوبی زیر ذره بین برده و بررسی میکند .

بررسی دقیق ابعاد مختلف شخصیتی 

بعد های مختلف شخصیت، یک الگویی از افکار، اعمال و احساسات را منعکس می کند که در طی زمان های مختلف و موقعیت های مختلف نسبتا پایدار هستند و امکان پیش بینی آنها تا حدی وجود دارد. اهمیت شناخت این ویژگی ها از همینجا مشخص است. ازدواج چیست؟ زندگی زناشویی بین دو شحصیت. هریک از این شخصیت ها در محیط متفاوتی شکل گرفته است و دنیای متفاوتی دارد. پس طبیعی است که در ابتدای این پیوند تعارض ها و معضل های زیادی در رابطه ی بین این دو شخصیت وجود داشته باشد. هرچه آگاهی طرفین در این زمینه و شناخت آنها از ویژگی های شخصیتی یکدیگر بیشتر باشد آرامش و صلح بیشتری بر رابطه ی آنها حاکم خواهد بود.

اهمیت شناخت ویژگی های شخصیتی 

ویژگی های شخصیتی بر ماهیت و کیفیت روابط عاشقانه تاثیر می گذارند. بین سلامت روانی افراد و شخصیت آنها با روابط خانوادگی، عاشقانه و دوستانه ارتباط دوطرفه ای برقرار است و درواقع ویژگی های شخصیتی افراد بر میزان رضایت زناشویی آنها و پای بندی به تعهداتشان اثر می گذارد. تست پیش از ازدواج نئو کاربرد های دیگری نیز دارد. مشاوره و استخدام شغلی، بررسی افسردگی ، آشنایی با ویژگی های شخصیت فرد و مشاوره قبل از ازدواج.

آزمون هایی هم هستند که برای آسیب شناسی افراد بکار می روند مانند تست شخصیت MMPI یا تست نقشه مغزی QEEG که جزو معروف ترین تست های روانسنجی میباشند. این تست ها ویژگی های زیادی را برای مشاور شما نمایان می کند. و میتواند  کمک شایانی به جلسات مشاوره شما بکند.

اهمیت تست پیش از ازدواج نئو در چیست؟

پژوهش ها نشان می دهند عوامل و ابعاد شخصیتی بهتر از متغیرهای تقویمی مثل سن، تحصیلات یا سابقه جدایی در گذشته کیفیت رابطه زناشویی را پیش بینی می کنند. هر یک از زوجین با سبک شخصیتی مختص به خود و ترکیب عوامل زیست شناختی و محیطی و تجربی گوناگون به زندگی مشترک قدم می گذارند. به همین دلیل ضروری است با دیدگاهی آسیب شناختی به علت های درون فردی ناسازگاری ها، نارضایتی های زناشویی و عدم موفقیت در ازدواج ها پرداخته و نقش عوامل شخصیتی در رضایت زناشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

تست پیش از ازدواج نئو در شیراز

پرسشنامه ی پنج عاملی شخصیتی نئو شامل چه مواردی میشود؟

پرسشنامه ی نئو یک پرسشنامه ی ۶۰ سوالی است که فرد باید یک گزینه در طیف ” اصلا ویژگی من نیست “تا ”کاملا ویژگی من است “ را انتخاب کند. این تست نخستین بار در سال ۱۹۸۵ ساخته شد و در سال ۱۹۹۱مورد بررسی مجدد قرار گرفت. در تست نئو پنج عامل اصلی شخصیت شامل انعطاف پذیری، روان رنجوری، برونگرایی، سازگاربودن و باوجدان بودن اندازه گیری می شود. در ادامه هریک از این ویژگی ها را مختصر توضیح می دهیم:

1. روان رنجوری یا عصبیت: (neuroticism)

این بعد از شخصیت بر تجربه هیجانات نامطلوب استوار است. این هیجانات نامطلوب می تواند شامل این موارد باشد:
عصبیت، ناراحتی، دستپاچگی، باورهای غیر واقع بینانه، نا ایمنی شخصی، کنترل بسیار کم تکانه ها در مقابل نیاز ها( ناتوانی در کنترل میل های نفسانی )، اضطراب، افسردگی، خصومت و آسیب پذیری

2. برونگرایی: (extroversion)

چیزی که در این قسمت سنجیده می شود عواملی مثل:
پر انرژی بودن، اجتماعی بودن، تعهد بالا داشتن، هیجانات مثبت، سلطه جویی، گرایش به جمع داشتن، پر تحرک بودن، پرحرف بودن، برانگیختگی، جسارت، اعتماد به نفس بالا، دوستان صمیمی و خوش بینی هستند.

3. انعطاف پذیری: (opennes to experience)

این بعد شخصیت، میزان کنجکاوی، استقلال رای، وسعت علاقه، خردورزی، خلاقیت، منطق مداری، گشودگی، عدم تاکید بر آداب و رسوم (تعصب بی جهت داشتن) را می سنجد و افرادی که در این بعد نمره بالا می آورند به احتمال زیاد زمینه موفقیت در جنبه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را دارا می باشند.

4. دلپذیر بودن یا سازگاری : (aggreeableness)

عواملی که در این بخش بررسی می شوند صفاتی اند که عموما نشانگر نوع دوستی، فداکاری، همکاری، همدلی، تفاهم، مهربانی، خوش رویی، انعطاف پذیری، سازگاری و خوش طینتی هستند.

5. باوجدان بودن یا با مسئولیت بودن: (conscientiousness)

این بعد از شخصیت را نیز با بررسی صفاتی مثل پشتکار، دقت عمل، اعتماد پذیر بودن، اراده داشتن و داشتن نظم می سنجند. باوجدان بودن با خودکنترلی، نظم و پشتکار ارتباط دارد.

آیا فقط قبل از ازدواج میتوان این تست را انجام داد؟

خیر. این تست حتی برای زوجین بعد از ازدواج و هرزمانی که تصمیم بگیرند با شناخت دقیق تر یکدیگر روابط خود را بهبود ببخشند مفید است. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در تفسیر این تست حتما باید از متخصصان و مشاورین مجرب در  رشته تست های روانسجنی کمک گرفت. بهترین مکان انجام این تست در اتاق مشاوره است. همانطور که آزمایش های قبل از ازدواج بسیار مهم هستند برای شناخت همسر و داشتن یک ازدواج آگاهانه و موفق و آینده ای درخشان انجام این تست پیشنهاد می شود.

تست پیش از ازدواج نئو در شیراز

از آنجا که پیشتر متوجه اهمیت تفسیر تست های روانسنجی توسط متخصصین روانشاس شدید ، مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و مجهزترین مرکز مشاوره و نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور مفتخر است که میتواند با همکاری کادری مجرب ، متخصص و نام آشنا در انجام تست های روانسنجی مختلف به بهترین شکل در خدمت شما عزیزان باشد .

امتیاز این مقاله
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *