مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

مشاوره اختلافات زناشویی

مزایای مشاوره اختلافات زناشویی چیست؟ بهترین مشاوره اختلافات زناشویی در شیراز

همواره، انسان ها از بدو تولد تا لحظه مرگ به انجام کارهای بسیاری می پردازند و تصمیمات بسیاری را هم اتخاذ می کنند و از رایج ترین آن ها هم می توان به مسئله ازدواج و مشاوره ازدواج ، اشاره کرد. بدیهی است که همگان در ازدواج به دنبال عشق، آرامش و شادی هستند و کمتر کسی پیدا می شود که با دیدگاه منفی وارد زندگی مشترک شود؛ اما متاسفانه در حین زندگی امکان دارد زوجین با مشکلات بسیاری از قبیل خیانت، اعتیاد و … مواجه شوند و قطعا ادامه زندگی را دشوار و حتی غیر ممکن می سازد. اما خبر خوش این که در سال های اخیر، با متخصصان و مشاورانی آشنا شده ایم که هدف و تخصص آن ها این است که زوجین را در جهت زندگی بهتر و خوشبختی بیشتر؛ راهنمایی کنند در ادامه قصد داریم تا به شرح آن . به خصوصیات بهترین مشاوره اختلاقات زناشویی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اهمیت تفاهم در رابطه و زندگی مشترک

اغلب زوجین در طول زندگی مشترک خود با اختلافات بسیاری مواجه می شوند؛ چرا که هر کدام از آن ها از فرهنگ، خانواده و طرز تفکر متفاوت هستند و بسیاری از این اختلافات هم جنبه جزئی دارد و به راحتی می توان از آن ها صرف نظر کرد. اما متاسفانه، در برخی از مواقع هم شاهد اختلافات عظیمی از قبیل ضرب و شتم، اعتیاد، متارکه و… هستیم که نشان دهنده فقدان تفاهم در زندگی مشترک است. لازم به ذکر است که عدم تفاهم در زندگی مشترک منجر به از بین رفتن آرامش در زن و شوهر و حتی فرزندان آن ها خواهد شد و قطعا تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

مشاوره اختلافات زناشویی چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که مشاوره اختلافات زناشویی یعنی؛ بررسی کلیه مشکلات موجود در میان زوجین و ارائه راهکار به منظور حل و رفع آن.

مشاوره اختلافات زناشویی در شیراز

مشاوره اختلافات زناشویی چه مزایایی دارد؟

بسیاری از افراد دغدغه این را دارند که چرا باید از مشاوران زناشویی، بهره ببرند و به همین علت هم در ادامه قصد داریم تا به برخی از مزایای بی شمار آن، بپردازیم:

  • ترمیم ارتباط میان همسران: وظیفه اصلی یک مشاور و روانشناس زناشویی، این است که ریشه مشکلات زوجین را بیابد و در نهایت راهکارهایی برای ترمیم و حتی رفع آن، ارائه کند و قطعا مجموعه این عوامل موجب افزایش آرامش و دوستی در میان زن و شوهر خواهد شد. شناخت بهتر خود: متاسفانه، اغلب افراد نسبت به نقاط ضعف خود آگاهی ندارند و همین مورد موجب ایجاد مسائل و مشکلات بسیاری خواهد شد؛ اما این دسته از متخصصان به آنالیز و بررسی شخصیت شما می پردازند و شما در نهایت به یک شناخت عمیق درباره خود می رسید.
  • گفت و گو های موثر: بهتر است بدانید که برخی از اختلافات و مشاجره ها، ناشی از عدم گفت و گوی مناسب و کاربردی می باشد؛ چرا که زوجین با مهارت های زناشویی و حتی تکنیک های گفت و گو به خوبی آشنایی ندارند و در نهایت با یک مشاجره یا جر و بحث بسیار عمیق؛ رو به رو می شوند، البته دیگر جای نگرانی ندارد؛ چرا که با مراجعه به مشاوره زناشویی از کلیه این مسائل موجود؛ رها خواهند شد.
    جلوگیری از طلاق و جدایی: همواره، به یاد داشته باشید که تمام مسیر ها و راه حل‌ها را امتحان کنید و در نهایت تصمیم به طلاق و جدایی بگیرید؛ در واقع این یک مسیر پایانی و بی بازگشت است.خوشبختانه، مراجعه به مشاوره زناشویی می تواند احتمال طلاق را تا حد چشم گیری؛ کاهش دهد.
  • افزایش رضایت و خوشحالی: امروزه، کمتر کسی پیدا می شود که به دنبال ایجاد آرامش و امنیت نباشد و اتفاقا یکی از اهداف ازدواج و ایجاد زندگی مشترک هم همین است و قطعا مراجعه به مشاوره زناشویی؛ می تواند موجب ایجاد آرامش در روح و روان زوجین شود.

بهترین مشاوره اختلافات زناشویی در شیراز

مشاوره اختلافات زناشویی در چه مواردی کاربرد دارد؟

1) برطرف کردن کناره گیری اجتماعی: عده ای از افراد در طول زندگی خود با مشکلات و مسائل بسیاری، دست و پنجه نرم می کنند و به همین علت هم امکان دارد که تصمیم به کناره گیری از اجتماع و حتی همسر خود بگیرند و در این شرایط استفاده از مشاوره خانواده، می تواند کمک بسیاری به آن ها کند.

2) درمان اختلالات جنسی: گفتنی است که زوجین بسیاری با مسائل و مشکلات ناشی از امراض جنسی مواجه هستند و طبیعتا درمان و رفع آن هم کار سهل و ساده ای نیست؛ به همین علت هم بهتر است که مراجعه به روانشناس را در چنین شرایطی در اولویت خود قرار دهند.

3) رفع مشکلات ناشی از خانواده: امکان دارد که شما با همسر خود در صلح و آرامش باشید، اما اختلافات جزئی و حتی کلی با خانواده همسر داشته باشید و همین مورد هم ادامه زندگی را برای شما سخت و طاقت فرسا سازد و در این صورت پیشنهاد می شود که مراجعه به مشاور خانواده را جدی بگیرید.

4) خیانت: قطعا، خیانت از جمله درناک ترین احساساتی است که یک فرد می تواند در طول زندگی خود تجربه کند؛ چرا که فرد به احساساتی از قبیل بی ارزشی، نابودی اعتماد به نفس و… دچار می شود و همواره به دنبال یافتن یک چرایی بزرگ در زندگی زناشویی خود می باشد و درصدد تصمیم گیری این است که زندگی را ادامه دهد؟ یا راه جدایی را پیش بگیرید؟ در چنین شرایطی مشاوره زناشویی و خانواده به شما کمک بسیاری میکند.

5) اعتیاد: امکان دارد که یکی از طرفین در دام اعتیاد قرار بگیرند و البته اعتیاد گسترده است و موارد زیادی از قبیل مشروبات الکلی، مواد مخدر و… را در بر می گیرد و طبیعتا آسیب های بسیاری را به دنبال دارد که طرف مقابل و حتی فرزندان هم از این دسته از صدمات؛ در امان نخواهند بود و باید به دنبال راه چاره باشند و کمک گرفتن از مشاوره خانواده باشند.

6) شک و تردید: برخی از طرفین به اختلال شک و تردید یا همان پارانویید مبتلا هستند و مدام به بزرگ نمایی مسائل یا بی اعتمادی می پردازند و طبیعتا این امر منجر به اذیت و آزار طرفین خواهد شد و قطعا ادامه زندگی را سخت و طاقت فرسا می سازد.پیشنهاد می شود که اگر با شرایط فوق، دست و پنجه نرم می کنید در اسرع وقت به مشاوره زوج درمانی مراجعه نمایید.
7) افسردگی: متاسفانه عده ای از افراد به مسئله افسردگی همسر خود بی توجهی می کنند و هرگز آن را جدی نمی گیرند که قطعا این طرز تفکر کاملا اشتباه می باشد؛ چرا که شدت افسردگی احتمال انجام به خودکشی و … را افزایش می بخشد و به همین علت هم لازم است که مراجعه به متخصصان را جدی بگیرند.

8) مشکلات ناشی از خانواده: اغلب ایرانی ها به خانواده ها خود، وابستگی بسیاری دارند و طبیعتا این امر هم از مزایا و معایب بسیاری برخوردار می باشد؛ اما پس از شروع زندگی مشترک بهتر است که این امر را کنترل کنید تا اختلافات به حداقل ممکن برسد؛ اگر با اختلافاتی که ناشی از خانواده ها می باشد برخورد کردید بهتر است که مراجعه مشاوره خانواده را در اولویت خود قرار دهید؛ البته به منظور پیشگیری از این دسته از موارد می‌توانید تست پیش از ازدواج نیو را انجام دهید.

9) اختلافات برسر فرزند آوری: تولید مثل و فرزند آوری از موضوعاتی است که اغلب افراد به آن علاقه دارند اما اگر به هر دلیلی همسر شما در این مورد ممانعت به عمل آورد؛ می توانید از مشاوره زوج درمانی بهره ببرید.

10) پیشگیری، بهتر از درمان است: پیشنهاد می شود که زوجین در ابتدایی آشنایی و در اوایل ازدواج خود؛ نزد مشاوران زناشویی اقدام نمایند تا از مشکلات احتمالی، پیشگیری شود.

بهترین مشاوره اختلافات زناشویی
اختلافات زناشویی به چند مورد تقسیم می شوند؟

برخی از افراد دغدغه این را دارند که اختلافات زناشویی به چه مواردی گفته می شود و در ادامه به شرح آن می پردازیم:

اختلافات طبقاتی: مادامی که زن یا مرد از طبقات مالی متفاوتی باشند؛ احتمال دارد که در این مورد به اختلافات بسیاری دچار شوند؛ چرا که هر کدام از آن ها در شرایط و فرهنگ های متفاوتی رشد و زندگی کردند.
مسائل جنسی: بدیهی است که بسیاری از زوجین و جوانان به امراض جنسی مبتلا هستند و قطعا این امر در کاهش لذت های جنسی و حتی ایجاد مخاطرات و… بی تاثیر نمی باشد؛ بنابراین هر چه سریع تر باید نزد مشاوره خانواده مراجعه کرد.
مشکلات مالی: همواره پول، عامل رفاه و آرامش است و عدم وجود آن منجر به بروز اختلافات زناشویی خواهد شد.
دخالت اطرافیان: متاسفانه بسیاری از خانواده ها به فرزندان خود وابسته می باشند و دخالت های بی مورد آن ها؛ عامل اصلی اختلافات زوجین خواهد شد.
مشکلات رفتاری: زمانی که یکی از طرفین به مشکلات اخلاقی از قبیل تندگویی و.. دچار است، طرف مقابل آزار دیده و قطعا اختلاف و ناراحتی را به دنبال دارد.

مشاوره اختلافات زناشویی در شیراز

بهترین مشاوره اختلافات زناشویی به چه مواردی، می پردازد؟

1) ریشه یابی مسئله: پیش از هر چیزی، بهتربن مشاور اختلالات زناشویی به بررسی و یافتن ریشه اختلافات موجود می پردازد تا بتواند راهکارهای دقیق را ارائه دهد.

2) گفت و گوی موثر: بدیهی که بهترین مشاور اختلافات زناشویی باید به گفت و گوی موثر با طرفین بپردازند و سعی کنند که به دیدگاه طرف مقابل، دسترسی پیدا کنند؛ در غیر این صورت قادر به درمان و کمک به زوجین؛ نخواهند بود.

3) ارائه راهکار: پس از ریشه یابی و انجام مکالمه دقیق، نوبت به رفع مسئله می رسد و طبیعتا متخصصان با توجه به اختلافات موجود به بیان تکنیک های درمان، اقدام می کنند و قطعا در رفع مسئله و اختلافات مورد نظر؛ بی تاثیر نخواهد بود.

بهترین مشاوره اختلافات زناشویی در شیراز

 مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و مجهزترین مرکز مشاوره و نوروفیدک در شیراز و جنوب کشور با بیش از یک دهه سابقه فعالیت با کادری مجرب و متخصص در تمام زمینه های روانشناسی از جمله مشاوره اختلافات زناشویی، مشاوره اختلالات جنسی و مشاوره پیش از ازدواج در فضایی آرام و دلنشین در خدمت شما عزیزان خواهد بود .

رزرو وقت از مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت

 

5/5 - (4 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *