مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

مشاوره طلاق

مشاوره طلاق چیست ؟

انتظار از مشاوره طلاق چیست و آیا مزایایی دارد؟

وقتی افراد سعی در نجات ازدواج دارند، معمولا به مشاوره رفتن زوجین فکر می کنند. با این حال، اگر تصمیم به طلاق می گیرید یا از قبل تصمیم گرفته اید، ممکن است بخواهید برای مشارکت در مشاوره طلاق با یک مشاور دیدار کنید.

آیا درباره روش های طلاق چیزی شنیده اید؟ مشاوره طلاق راه حلی عالی برای نحوه روبه رو شدن با حوادث استرس زا و ناراحت کننده است. اگر به دنبال این راه حلی مفید در این زمینه هستید، بیشتر بخوانید تا درباره آنچه در طول طلاق و مشاوره طلاق انتظار می رود، بیشتر بدانید.

انتظارات در طول طلاق

از آغاز روند طلاق تا پایان، شما باید نه تنها با جنبه های ملموس جدایی، بلکه با مولفه های عاطفی نیز کنار بیایید. شما ممکن است برای بیان در برابر اطرافیان خود احساس فشار کنید یا نکنید. برخی از افراد ممکن است دخالت کنند و بخواهند از جزئیات طلاق شما آگاه شوند. احساسات می توانند در طی طلاق زیاد شوند و بسیاری از افرادی که طلاق را طی می کنند با یک روند غم انگیز روبرو می شوند که شامل پنج مرحله است: انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و پذیرش.

 

برای برخی، گذر از این مراحل طلاق یا غم و اندوه می تواند چالش برانگیز باشد و درک اینکه دقیقا چگونه زندگی خود را ادامه خواهید داد، دشوار است. در این موارد، ممکن است به مشاوره طلاق مراجعه کنید. گاهی اوقات، وقتی هر دو طرف در تلاش هستند، با هم به مشاور مراجعه می کنند و متقابلا روند کار را انجام می دهند.

آنچه از مشاوره طلاق انتظار می رود

بسیاری از افراد تعجب می کنند که با ورود به هر نوع مشاوره، از جمله مشاوره طلاق، چه انتظاری باید داشته باشند. مشاوره طلاق نوعی مشاوره کوتاه مدت است که در آن شما و همسر فعلی خود بنشینید و هر گونه نگرانی مربوط به روند طلاق شخصی خود را برطرف کنید.

در اولین جلسه خود می توانید انتظار داشته باشید که مشاور از شما سوالاتی بپرسد تا در مورد اینکه چه کاری به شما و همسر فعلی شما کمک می کند، ایده بگیرید. به عنوان مثال، یک مشاور طلاق ممکن است به شما کمک کند تا از طریق اختلاف نظرها یا اختلافات در ارتباطات کار کنید. شما تصمیم خواهید گرفت که بر اساس نیاز خود چه مدت در مشاوره طلاق شرکت کنید و چه زمانی احساس می کنید که از تجربه استفاده کرده اید.

 

اگر به مشاوره طلاق علاقه دارید، روش های مختلفی برای انجام این کار از جمله ملاقات با یک مشاور به صورت آنلاین، حضوری و غیره وجود دارد.

مشاوره قبل و بعد از طلاق

زوج هایی که در آستانه طلاق هستند از مشاوره قبل از طلاق و افرادی که قبلا طلاق گرفته اند، مشاوره بعد از ازدواج را دریافت می کنند.

بعد از طلاق، ممکن است شما و همسر سابق خود هنوز نگرانی برای حل و فصل داشته باشید. در هر نوع مشاوره طلاق، مشاور شما هیچ تصمیمی برای شما نمی گیرد، بلکه شما و شخصی را که به دنبال او هستید به شما راهنمایی و کمک می کند تا به نتیجه گیری خود برسید. مشاوره قبل از طلاق و مشاوره پس از طلاق فضاهای امنی برای کار با مشکلات احترام آمیز و با حضور یک متخصص حرفه ای هستند تا از طریق هرگونه مانع از کار به شما کمک کنند.

نشانه هایی که شما به مشاوره طلاق نیاز دارید

مشاوره طلاق می تواند طیف گسترده ای از افراد را در شرایط بسیار متنوعی در دوران دشوار به نفع خود داشته باشد. با این حال، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که می تواند مشاوره طلاق را به عنوان یک گزینه مفید برای شما نشان دهد. در اینجا برخی از علائم احتمالی نیاز به مشاوره طلاق آورده شده است:

  • بحث های مکرر یا ناپایدار
  • عدم توافق در مسائلی که به طلاق مربوط می شود مانند نگهداری از فرزندان و امور مالی
  • عدم برابری در ارتباطات
  • دلواپسی از اینکه طلاق چه تاثیری بر شما، فرزندان و نزدیکان شما می گذارد.

مشاوره طلاق چیست؟

آیا درمانگران طلاق را توصیه می کنند؟

درمانگران به ندرت جدایی و طلاق را توصیه می کنند. مشاور یا درمانگر ازدواج و خانواده ابتدا سعی می کند ببیند که آیا هنوز می توان ازدواج را نجات داد یا خیر. به ندرت درمانگرانی مانند ازدواج مجاز و خانواده درمانی صریحا پیشنهاد می كنند كه زوجین باید درخواست طلاق دهند. در بعضی موارد، به ویژه برای زوج هایی که خیلی دیر درمان را انتخاب کرده اند، تصمیم برای طلاق به احتمال زیاد قبل از مراجعه به درمانگر گرفته شده است. در آن صورت، بهترین راه حل مشاوره یا درمان طلاق با یک درمانگر ازدواج و خانواده یا یک ارائه دهنده بهداشت روان مشابه است؛ زیرا آن ها برای کمک به جدایی و طلاق به طور خاص در آنجا هستند.

چه زمانی باید به ازدواج سوءاستفاده کننده پایان دهید؟

شرایطی وجود دارد که خاتمه دادن به ازدواج بسیار مهم است. یکی از این موارد زمانی است که شریک زندگی سوءاستفاده می کند. در این شرایط خشونت خانگی، مراجعه به مشاور طلاق ممکن است سالم نباشد. بهتر است برای خود درمانی پیدا کنید که بتواند با خیال راحت شما را در روند طلاق راهنمایی کند. چه در یک کار خصوصی و چه در درمان آنلاین با یک مشاور یا یک متخصص بهداشت روان کار کنید، باید به دنبال پشتیبانی باشید.

سلامت روان شما مهم است و نیازی نیست که برای مشاوره طلاق در حضور سوء استفاده کننده خود باشید. مشکلی نیست که خودتان به یک درمانگر ازدواج و خانواده مراجعه کنید. در نتیجه قرار گرفتن در یک ازدواج توهین آمیز، ممکن است از رفتن خود احساس اضطراب کنید.

 

اضطراب شما می تواند مانع از رفتن شما شود. “افسردگی اضطراب” ممکن است بعد از شادابی و ترک شریک زندگی اتفاق بیفتد. وقتی می خواهید یک شریک زندگی سوءاستفاده کننده را ترک کنید، تصور بیش از حد درباره مسائل قابل درک است.

 به یاد داشته باشید که امید وجود دارد. یک خانواده درمانگر بینشی در مورد عوارض یک ازدواج سوء استفاده خواهد داشت. با این حال، مشاوره طلاق باید روندی باشد که هر دو شریک زندگی به یکدیگر احترام بگذارند. وقتی در یک ازدواج سوء استفاده می کنید، امنیت شما در اولویت است. سلامتی طولانی مدت شما بسیار مهم است؛ به خصوص اگر کودکانی در این امر حضور داشته باشند. می توانید بهترين مشاور يا روانشناس زن يا خانم در شيراز یا بهترين مشاور يا روانشناس مرد يا آقا در شيراز پیدا کنید که به جای مراجعه به مشاور طلاق، درمان فردی را ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *