مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

درمان حملات پانیک با نوروفیدبک در شیراز

درمان دائمی حملات پانیک با نوروفیدبک در شیراز

درمان قطعی حملات پانیک با نوروفیدبک

اگر تابهحال حملات پانیک را تجربه کرده باشید، حتما میدانید تا چه اندازه ترسناک و رنجآور است. حملات پانیک ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد، اما این حملات اغلب شدید و غیرعادی هستند. تا حدی که ممکن است افراد درگیر با اختلال پانیک اغلب اوقات به فکر خودکشی باشند چرا که این اختلال زندگی فرد را به کلی مختل کرده . اگر شما هم با حملات پانیک دستو پنجه نرم میکنید و از یافتن یک راه درمانی قطعی و قابل اعتماد ناامید شده اید، درپایان این مقاله دیگر همان آدم سابق نخواهید بود. اما قبل از هر چیز لازم به ذکر است که علائم اختلال پانیک شباهت های فراوانی با اختلالاتی مثل استرس و اضطراب دارند پس بهتر است قبل از اینکه اقدام به هرگونه هزینه یا درمان کنید با دادن تست نقشه مغزی QEEG که کامل ترین تست تشخیصی اختلالات روانشنتاختی در دنیا میباشد از وجود این اختلال در خود اطمینان حاصل کنید و بعد از آن اقدام به درمان کنید.

درمان حملات پانیک با نوروفیدبک، یک روش قطعی و مطمئن است که نتایج آن پایدار و همیشگی میباشد و بر خلاف دارو درمانی بدون بازگشت است. درمان حملات پانیک با نوروفیدبک یک پروتکل درمانی بسیار پیشرفته و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)  میباشد که با درگیر کردن مستقیم مغز، فراتر از مشاوره و سایر متدهای درمانی قدیمی عمل میکند و مغز شما را از نو تنظیم میکند . در این مقاله همراه ما باشید تا با این روش درمانی، بیشتر آشنا شویم.

حملات پانیک چیست؟

منظور از حملهی پانیک، ترس و اضطراب بسیار شدیدی است که به صورت ناگهانی و بدون وجود خطر واقعی و تهدیدکننده، در فرد واکنشهای فیزیکی شدیدی ایجاد میکند. وقتی یک حملهی پانیک را تجربه میکنید، درد قفسهی سینه، خفگی و احساس از دست دادن کنترل اوضاع شما را فرا میگیرد و این درحالی است که پانیک اتک معمولا بین ده تا بیست دقیقه خاتمه مییابد. گاهی اوقات حملات پانیک یک علت مستقیم و آشکار دارند، اما در بیشتر مواقع به صورت غیرعادی و بیدلیل ایجاد میشوند. این حملات میتوانند تاثیر بسیار منفی در عملکرد روزانه فرد داشه باشد، زیرا شخص نمیداند حملهی بعدی چه زمانی رخ میدهد و این باعث القای احساس ترس و ناتوانی میگردد.

درمان حملات پانیک با نوروفیدبک

منظور از اختلال پانیک چیست؟

بسیاری از مردم تنها یک یا دو حمله ی پانیک را در طول عمر خود تجربه میکنند. این حملات بدون پیشزمینه ی قبلی ایجاد شده اما به طور معمول با خروج از موقعیت استرس زا و شرایط خطرناک، حمله فروکش میکند. اما اگر شما از حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره و در شرایط عادی و روزمره زندگی خود رنج میبرید و پس از اتمام یک حمله، اضطراب و نگرانی حمله ی بعدی شما را در بر میگیرد، متاسفانه دچار اختلال پانیک هستید.

علائم حملات پانیک چیست؟

علائم حمات پانیک و نحوه و شدت بروز آنها در افراد مختلف، متفاوت است. اما از بارزترین نشانه ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس سختی در تنفس و نفستنگی
  • افزایش شدید تپش قلب
  • خشکی دهان
  • عدم توانایی در تکلم
  • سرگیجه
  • احساس مرگ و افکار خودکشی
  • لرزیدن
  • حساسیت به صدا و لمس شدن
  • عرق کردن
  • احساس ترس شدید
  • گریستن
  • درد در قفسهی سینه

علت به وجود آمدن حملات پانیک چیست؟

حملات پانیک در واقع واکنش ذاتی مغز برای مبارزه یا فرار از موقعیت خطرناک و شرایط استرس زا میباشد. این حملات زمانی آسیب زننده و مزاحم میشوند که در لحظات غیرضروری وغیرمنتظره و در شرایط عادی زندگی روزمره زندگی به سراغ شما بیایند. اختلال پانیک میتواند ناشی از رویدادهای آسیبزا و اتفاقات غم انگیز زندگی، مانند از دست دادن ناگهانی یکی از عزیزان ، تضادف ،زورگیری ، تجاوز و… ، باشد. در واقع این مسائل استراتژی مغز فرد برای مقابله با شرایط روزمره را تغییر داده و منجر به موج حملات ناگهانی اضطرابی می شوند. همچنین ژنتیک و سو مصرف برخی مواد مخدر نظیر ماریجوانا ، قرص اکستازی ، lsd یا شیشه و… میتوانند باعث بروز حملات پانیک شوند.

حملات پانیک چه علائمی دارد؟

نوروفیدبک چیست؟

درمان اضطراب با نوروفیدبک یک روش بسیار کارآمد، قطعی و همیشگی میباشد. در واقع نوروفیدبک، قسمتهای مربوط به مقابله با شرایط استرس زا را در مغز مورد هدف قرار داده و به آن ها آموزش میدهد تا با شرایط استرس زا چگونه واکنش نشان دهند. در واقع امواج مغزی فرد در جلسات نوروفیدبک از نو تنظیم میشوند و مغز فرد یاد میگیرد که چگونه به موقعیت های مختلف زندگی و موقعیت های استرس زا واکنش نشان دهند در نهایت درمان با نوروفیدبک منجر به کاهش کلی سطح اضطراب، بهبود خلق و خو و افزایش فعالیتهای مفید روزانه مغز بدون دخالت استرس میگردد.
درواقع نوروفیدبک میتواند به شما کمک کند تا بهتر و موثرتر با شرایط استرسزا کنارآمده، حملات پانیک را کنترل کنید و بدون نگرانی و ناراحتی ناشی از اختلال پانیک زندگی را تجربه کنید.

نوروفیدبک چگونه حملات پانیک را درمان میکند؟

از آنجا که اختلال پانیک به دلیل بالا بودن امواج بتا (امواج استرس زا) در مغز صورت میگیرد نوروفیدبک میتواند با کاهش امواج بتا و افزایش امواج آلفا که امواج آرامش میباشند اختلال پانیک را به راحتی درمان کند ، وقتی فعالیت امواج مغزی فرد به حالت مناسب و سالم میرسد، مغز با یک ویدیو و موسیقی دلپذیر از سوی رایانه پاداش میگیرد و به گونه ای مغز شما شرطی سازی میشود ،در طول یک جلسه نوروفیدبک، به مغز فرصتهای بسیاری داده شده تا خود را اصلاح کرده و پاداش دریافت کند به همین ترتیب مغز پس از مدتی کوتاه از الگویی جدید و مثبت و پیروی میکند و دیگر خبری از حملات پانیک نیست.

درواقع نوروفیدبک از انعطافپذیری سیسستم مغزی بهره برده تا مسیرهای عصبی جدیدی را تنظیم و تقویت کند. درمان نوروفیدبک مغز را دوباره آموزش داده و تنظیم کرده تا عادتهای ناسالم خود را حذف کرده و استفاده از الگوهای قدیمی که منجر به موجهای شدید و غیرمنتظره اضطراب میشد را به راحتی حذف کند. درمان نوروفیدبک منجر به کارکرد صحیح امواج مغزی و از بین رفتن نظام عصبی قدیمی میشود.

درمان قطعی پانیک با نوروفیدبک

روند درمان پانیک توسط نوروفیدبک 

نوروفیدبک، راهی آسان و بدون نیاز به هیچگونه دارو میباشد که برای تنظیم مجدد سیستم عصبی و پایان دادن به چرخه استرس، نگرانی و اضطراب بهترین روش است. در درمان پانیک با نوروفیدبک، فرد به آسانی یاد میگیرد تا مغز خود را به یک الگوی جدید برای واکنش به مسائل مختلف عادت دهد. در واقع در ابتدا متخصصین مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت با گرفتن تست نقشه مغزی QEEG که کامل ترین تست روانشناختی موجود در دنیا میباشد روند فعالیت امواج مغزی فرد را به طور کامل به دست می آورند و مورد بررسی قرار میدهند پس از مشخص شدن امواج مغزی توسط تست نقشه مغزی QEEG و بررسی های لازمه ، متخصصین ما پروتکل درمانی مخصوص با امواج مغزی شما را طراحی کرده و در ادامه نوروتراپیست های ما با توجه به امواج مغزی شما دستگاه نوروفیدبک را بر روی امواجی مشخص برای تنظیم امواج مغزی شما تنظیم میکنند و بعد از آن فرد مبتلا به پانبک ملزم به آن است که مطابق این دستورکار و امواج تنظیم شده ، طی جلسات سی دقیقه ای به انجام یک بازی بپردازد این بازی درمانی به گونه ای معادل ورزش دادن مغز است تا مغز آموزش ببیند در مواجهه با ترس و نگرانیها، بهترین عملکرد خود را نشان دهد و پس از مدت کوتاهی مغز به صورت ناخودآگاه می آموزد تا واکنش جدید و مناسبی نسبت به شرایط پیرامون خود بدهد.

جلسات درمان اختلال پانیک با نوروفیدبک چگونه است؟

نوروفیدبک مستلزم آموزش مجدد امواج مغزی نامنظم فرد به یک الگوی سالم ، طبیعی و منظم میباشد. در این فرآیند، حسگرهایی بر روی پوست سر قرار داده شده که بازخورد شنیداری و بصری مغز را در هر ثانیه بیش از هزاران بار به مغز شما ارسال میکنند  در این روش شما امکان کنترل نمایشگر را با تغییر امواج مغزی خود دارید . درواقع مغز مشغول یک بازی شده تا امواج آرام و بدون تنش ایجاد کند. و در هر ثانیه بیش از هزاران پیام مبنی بر اصلاح امواج مغزی برای شما ارسال میشود . با گذشت زمان و با تکمیل جلسات درمانی، مغز یاد میگیرد تا این کار را بدون استفاده از دستگاه نوروفیدبک انجام دهد .

آیا درمان نوروفیدبک همیشگی و پایدار میباشد ؟

بله فرآیند درمان نوروفیدبک شبیه یادگیری راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری است به همین دلیل بدون بازگشت و درمانی همیشگی میباشد از آنجا که شما وقتی دوچرخه سواری را می آموزید دیگر فراموش نمیکنید آموزش های نوروفیدبک هم به همین صورت عمل خواهند کرد و تا پایان عمر همراه شما خواهند بود .

درمان حملات پانیک با نوروفیدبک در شیراز

نوروفیدبک، راهی مطمئن و بدون نگرانی برای درمان اختلال پانیک و اضطراب میباشد اما در صورتی که نزد متخصصین مجرب صورت گیرد چرا که تنظیم امواج مغزی توسط متخصص انجام میگیرد و هر فردی یا رواشناسی نمیتوانند متخصص نوروتراپی باشد پس در انتخاب متخصص خود دقت کافی را به عمل آورید، لازم به ذکر است مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و مجهزترین مرکز نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور با همراهی کادری متخصص و مجرب از تشخیص تا درمان حملات پانیک همراه شما میباشد گروه تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت با بیش از 15 سال تجربه در زمینه علوم اعصاب نوروساینس تا به امروز توانسته اند هزاران کیس مشابه با حملات اضطرابی و پانیک را به زندگی عادی خود بازگردانند ما به شما این نوید را خواهیم داد که اگر طبق دستورات درمانی و گفته های متخصصین ما پیش روید تا اخر عمر با حملات پانیک خداحافظی خواهید کرد .

4.8/5 - (20 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *