مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده و اهمیت آن در بهبود روابط خانوادگی

مشاوره خانواده: خانواده ها منبع حمایت، تشویق و عشق هستند؛ اما گاهی اوقات روابط در خانواده ها تحت فشار قرار می گیرد و اعضای خانواده احساس انزوا یا نادیده گرفتن می کنند. مشاوره خانواده می تواند در مواقعی که بین اعضای خانواده مشکل پیش می آید یا والدین و فرزندان طلاق یا جدایی را تجربه میکنند، کمک کند. تشکیل یک خانواده جدید یک چالش است و در این مرحله است که بسیاری از والدین برای کمک به همه با مرکز مشاوره خانواده تماس می گیرند. در این مطلب بیشتر با اهمیت مشاوره خانواده آشنا می شویم.

انتظار من در مشاوره خانواده چیست؟

شما با یک مشاور ملاقات خواهید کرد که پشتیبانی محرمانه و غیر قضاوتی را ارائه می دهد و هر کسی را که می خواهد نظر خود را بیان کند و در صورت تمایل احساسات خود را بیان کند، تشویق می کند.

در اولین قرار ملاقات، مشاور خانواده از شما می خواهد درباره آنچه اتفاق می افتد و آنچه می خواهید تغییر دهید صحبت کنید. سپس با مشاور همکاری خواهید کرد تا تصمیم بگیرید که چه اتفاقی بعدی بیفتد.

مشاوره خانواده برای همه تجربه متفاوتی است و آنچه در جلسات شما اتفاق می افتد بسیار به آنچه که می خواهید از آن خارج شوید و نیازهای منحصر به فرد خانواده شما بستگی خواهد داشت. شما می توانید با کمک مشاوره خانواده روابط محکم تری بین هر یک از اعضای خانواده ایجاد کنید تا به صورت تیمی کار کنید.

مشاوره خانواده و اهمیت ان

مشاوره خانواده چگونه می تواند به من کمک کند؟

اگر به عنوان یک خانواده به مشکل برمی خورید، مشاوره خانواده می تواند به همه خانواده کمک کند تا ارتباط بهتری برقرار کنند و اختلافات را درک و حل وفصل کنند.

وقتی خانواده ها دچار تغییر می شوند، یادگیری سازگاری دشوار است. مشاوره می تواند به اعضای خانواده کمک کند تا در این شرایط دشوار از یکدیگر حمایت کنند، درگیری و مشاجره را کاهش دهند و در نتیجه قوی تر شوند.

در ادامه بیشتر با مزایای اصلی مشاوره برای خانواده آشنا می شویم.

  1. بهبود ارتباطات در درون خانواده

معمول این است که اکثر اعضای خانواده در مواجهه با یکدیگر بسیار دشوار هستند. این تمایل به ایجاد فاصله و قطع ارتباط بین اعضا دارد؛ بنابراین راه را برای مشکلات بسیار بزرگ تر در آینده هموار می کند. با این وجود، یک مشاور خانواده می تواند به همه اعضای خانواده در درک نقش آن ها در خانواده کمک کند و همچنین به آن ها فواید ارتباط آزاد و صادقانه را نشان دهد.

  1. بهبود روابط و تقویت پیوندها

بیشتر خواهر و برادرها در بعضی مواقع درگیری دارند و بسته به ماهیت آنها ، اگر حل نشوند می تواند به ارتباط در خانواده آسیب برساند. گاهی خواهر و برادرها نسبت به یکدیگر حسادت می کنند و می توانند برای جلب توجه در میان چیزهای دیگر مبارزه کنند.

 برای والدین آسان است که نتوانند این کودکان را درک کنند یا اهمیت را بی اعتبار کنند؛ از این رو کودکان را با احساسات حل نشده تربیت می کنند. با این وجود، مراجعه به یک مشاور خانواده باید به شما کمک کند فرزندان خود را بسیار بهتر درک کنید و بدانید که چگونه احساسات را ابراز کنید و آن ها را جمع کنید. علاوه بر این، همراهی خواهران و برادران در طول جلسه همچنین باید به آن ها کمک کند تا یکدیگر را درک کنند و اختلافات خود را حل کنند.

 

  1. عزت نفس ایجاد کنید

همه افراد به عزت نفس احتیاج دارند تا به درستی مشکلات مختلف را مدیریت و حل کنند. عدم اعتماد به نفس والدین بر فرزندان نیز تاثیر می گذارد.

یک خانواده درمانی باید بتواند این مسئله را بازگرداند و والدین و فرزندان را قادر به شناخت و درک یکدیگر کنند؛ بنابراین احساس بهتری نسبت به خود و ارزش آن ها در جامعه دارند. به این ترتیب آنها زندگی مثبت تری را سپری می کند از این رو شانس موفقیت در زندگی را افزایش می دهد.

  1. خانواده خود را شادتر کنید

امروزه بیشتر افراد برای فرار از استرس به دستگاه های هوشمند و موبایل روی می آوردند. این بیشتر شبیه فرار یا پنهان شدن از مشکلات شماست که فقط باعث نگرانی و شاید استرس سایر اعضای خانواده می شود. با این وجود، درک چگونگی کنار آمدن با مشکلات خاص و رو به رو شدن با آنها بدون چشم بستن بر روی سایر اعضای خانواده، از یک خانواده ناراحت کننده مزمن جلوگیری می کند.

خانواده

  1. هنگام برخورد با طلاق

اگرچه ممکن است بعضی از افراد دلایل موجهی برای طلاق داشته باشند (مانند خیانت) ، دیگران فقط به این دلیل که دیگر یکدیگر را درک نمی کنند، تصمیم به طلاق می گیرند. این می تواند ناشی از عوامل استرس زای مالی، تجمع مشکلات و در نهایت عدم تمایل به درک مسئله دیگر باشد.

با این وجود، مراجعه به خانواده یا مشاور ازدواج می تواند خانواده شما را نجات دهد. مشاور می تواند دلایل احتمالی سو تفاهم و درگیری در خانواده را شناسایی کرده و به شما در حل و بهبود آنها کمک کند. این می تواند خانواده شما را نجات دهد و اغلب باعث استحکام آن شود.

  1. سلامت روحی و جسمی

آرامش برای سلامت روان و جسم مهم است. با این حال، صلح وقتی حاصل می شود که همه یکدیگر را درک کنند و مایل به کار تیمی باشند. تا زمانی که کسی بتواند به مشکلات شما گوش فرا دهد و هر زمان که ممکن باشد به شما کمک کند، همه اعضای خانواده از هماهنگی بیشتری برخوردار خواهند شد. با این حال اکثر مردم باید همسر و فرزندان خود را با برخی از تسهیلات مفید درک کنند. با کمک یک خانواده و یک مشاور ازدواج، به خانواده شما کمک خواهد کرد تا مشکلات خاصی را شناسایی کنند و بدانند که چگونه می توان آنها را به روش سازنده بزرگسالان اداره کرد.

 

  1. مشاوره قبل از ازدواج به ایجاد یک خانواده موفق و ازدواج کمک می کند

اکثر کودکان براساس آنچه در تلویزیون، دوستانشان و حتی آنچه با فرزندانشان می بینند، پیام و عقاید می گیرند. خانواده درمانی و مشاوران ازدواج این امر را به بسیاری از فروپاشی های خانوادگی و طلاق در این دوران مربوط می دانند. با این وجود، خانواده هایی که قبل از شدیدتر شدن مشکلات با مشاوران حرفه ای جلساتی را گذرانده اند یا می توانند با هم ارتباط برقرار کرده و بهبود یابند.

در پایان شما عزیزان می توانید برای بهترين مشاور يا روانشناس زن يا خانم در شيراز یا
بهترين مشاور يا روانشناس مرد يا آقا در شيراز با مشاوران ما در ارتباط باشید و باعث بهبود روابط خانوادگی خود  شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *