مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

چه زمان به مشاوره ازدواج نیاز داریم

چه زمان به مشاوره ازدواج احتیاج داریم؟

چه زمان به مشاوره ازدواج احتیاج داریم؟

معمولا افراد در زمان ازدواج آینده ای روشن و همراه با خوشبختی را تصور می کنند؛ اما امکان دارد به دلیل تفاوت های مختلفی که با یکدیگر دارند در آینده دچار مشکل شوند. به همین دلیل مشاوره ازدواج موضوعی است که زوجین باید به طور جدی در نظر بگیرند.

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید برای آینده مشترکتان بهتر تصمیم بگیرید تا دچار تضاد عقیده و مشکلات پس از آن نشوید. این مشاوره می تواند شامل گفتگو در مورد خانواده ای باشد که قصد دارید با هم بسازید، از جمله امکان بچه دار شدن، اینکه فرزندان را در چه شرایطی تربیت کنید و چگونه با تعارضات کنار بیایید.

شما همچنین می توانید برای مشاوره قبل از ازدواج به یک مشاور ازدواج یا خانواده مراجعه کنید، این امر به شما کمک می کند ازدواج خود را با قید و بند و دید صحیح شروع کنید.

 

مشاوره ازدواج چیست

 

این راهی برای از بین بردن هر گونه رنجش یا ترس از ازدواج است و به شما مکانی امن برای گفتگو در مورد مواردی از این قبیل می دهد که چه زمانی و چند فرزند می خواهید؟ چگونه می توانید با مسائل مربوط به پول یا سایر عوامل استرس زا در روابط خود مقابله کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که ارزش ها و اهداف مشابهی برای روابط خود، خانواده و زندگی مشترک دارید.

اختصاص وقت برای انجام مشاوره قبل از ازدواج همچنین باعث می شود که در صورت نیاز بعدا تمایل بیشتری به مشاوره در این زمینه داشته باشید. این فقط برای اصلاح امور نیست، بلکه سبب ایجاد ریشه های قوی تر زندگی می شود.

دلایل نیاز به مشاوره ازدواج

مهم ترین دلایلی که زوجین برای مشاوره ازدواج انتخاب می کنند عبارتند از:

  • عدم ارتباط در روابط، عدم حمایت عاطفی یا نامزدی و نگرانی از اینکه ممکن است به سمت طلاق پیش روند.
  • سایر مواردی که معمولا زوجین را به سمت درمان می فرستد، شامل درگیری یا روابط خاص مانند خیانت است.
  • برخی افراد می خواهند ازدواج خود را محکم تر کنند و برای کمک به متخصصان مراجعه می کنند.

 

قبل از انجام مشاوره، در مورد آنچه می خواهید از آن بخواهید روشن باشید.

بیشتر زوجین پس از ماه ها یا حتی سال ها پس از زندگی برای مشاوره ازدواج اقدام می کنند. باید بدانید که هر چه بیشتر برای جستجوی کمک منتظر بمانید، دشوارتر است که مشکلات را حل کنید.

بدانید که از ابتدا از مشاوره چه می خواهید. آیا شما و شریک زندگی تان کاملا در حل مشکلات ازدواج، (صرف نظر از اینکه چقدر کار طول می کشد)، صبور هستید؟ یا یکی یا هر دوی شما کاملا مطمئن هستید که می خواهید جدا شوید؟ دانستن پاسخ به شما کمک می کند تا به نظر برسد موفقیت چگونه به نظر می رسد؛ اما به هر ترتیب، باید ذهنیت آزادانه ای درباره روند کار داشته باشید.

نحوه گزینش مشاور مناسب

در مورد مشاوری که قرار است ملاقات کنید، همه آنچه را که می توانید بیاموزید. مجوز یک مبنای اساسی است، اما آن ها چه نوع آموزشی در مشاوره ازدواج دارند؟ میزان موفقیت آن ها در کنار هم نگه داشتن ازدواج ها چقدر است؟ سبک آن ها چیست؟ آیا با مشاور خود احساس راحتی می کنید تا جزئیات صمیمی زندگی خود را به آن او بگویید؟ وقت بگذارید و کسی را پیدا کنید که نسبت به شما احساس حق می کند. تحقیق کنید و بدانید چه چیزی برای شما و همسرتان بهتر است.

اکنون که فهمیدید مشاوره ازدواج می تواند برای یک ازدواج بسیار مهم باشد، شاید به این فکر کنید که واقعا چگونه است. بیایید نگاهی به برخی از مواردی که قبل از مراجعه به مشاوره ازدواج باید بدانید، بیاندازیم.

مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج چگونه است؟

بعضی از مشاوران هر یک از زوجین را جداگانه می بینند، سپس آن ها را برای جلساتی دور هم جمع می کنند که بتوانند به صورت گروهی مسائل را انجام دهند. ملاقات با هم یا جداگانه گاهی اوقات می تواند به کینه منجر شود؛ زیرا ممکن است یکی از اعضای زن و شوهر احساس کند همسرشان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد یا مشاور طرف آن ها را می گیرد.

یک روش محبوب و موثر در مشاوره زوجین، درمان متمرکز بر احساسات یا EFT است. ایده پشت این رویکرد این است که پاسخ های عاطفی با نیازهای فردی ما گره خورده است و تغییر احساسات می تواند منجر به تغییر نگرش و رویکرد در یک زن و شوهر شود.

هدف این است که پیوند دلبستگی را با تمرکز بر نیازهای عاطفی هر یک از شرکا و تغییر تعاملات آن ها بر اساس نیازهای طرف دیگر، بازسازی کنید. روند EFT شامل مراحلی است که مدت زمان متفاوتی برای کار طول می کشد، بسته به مسائلی که زن و شوهر دارند.

مشاوره ازدواج تضمین کننده یک ازدواج خوشبختانه نیست؛ اما روابط را بهبود می بخشد.

تحقیقات در مورد تأثیرات مشاوره نشان می دهد که اکثر افرادی که زوج درمانی کرده اند از نتیجه راضی هستند. انجمن درمانگران ازدواج و خانواده آمریكا دریافته است كه 98٪ افراد مورد نظر گفتند كه درمان خوب یا عالی دریافت می كنند؛ در حالی كه 97٪ گفتند كه كمك لازم را دریافت می كنند.

البته این بدان معنا نیست که همه آن زوج ها کنار هم بودند. حدود یک چهارم زوج هایی که مشاوره می گیرند، طی دو سال طلاق می گیرند و حدود 38٪ نیز طی چهار سال از هم جدا می شوند.

اما مراجعه به مشاوره ازدواج می تواند مسئله ای باشد که باعث ایجاد یک رابطه آشفته می شود و مطمئنا بهتر از تلاش برای رفع مواردی است که در یک رابطه موثر نیستند.

 

مشاوران حرفه ای دارای مجوز در هر زمان و هر کجا که به آن ها نیاز دارید در دسترس هستند. اکنون زمان آن است که خود را در اولویت قرار دهید و یک تغییر مثبت ایجاد کنید. امروز شروع کنید و اگر در شیراز زندگی می کنید، با بهترين مشاور يا روانشناس زن يا خانم در شيراز یا بهترين مشاور يا روانشناس مرد يا آقا در شيراز تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *