مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

تست نقشه مغزی qeeg در شیراز

تست نقشه مغزی QEEG چیست؟ (توضیح کامل+ویدیو)

در ویدیو زیر تست نقشه مغزی QEEG و کاربرد های آن به بهترین شکل توضیح داده شده است پیشنهاد میکنم حتما این ویدیو را تماشا کنید.

تست نقشه مغزی QEEG چیست؟

تست نقشه مغزی QEEG یا الکتروانسفالوگرافی در واقع همان نقشه برداری از مغز است که با نام تست نقشه مغزی یا (QEEG) شناخته شده و در واقع میتوان گفت شکلی کار آمد تر و بروز تر همان نوار مغزی سنتی است که در گذشته نه چندان دور استفاده میشد اما امروزه خوشبختانه با پیشرفت علم در دنیا دانشمندان موفق به کشف این تست بسیار کاربردی شده اند و دیگر نیاز نیست از روش های قدیمی که دقت پایینی دارند استفاده کنیم. فرایند این تست به این صورت است که دستگاه مربوطه (EEG) یا امواج مغزی را از مغز شما دریافت میکند و توسط پردازش گر های بسیار حرفه ای، سیگنال و فرکانس های مغزی را پردازش میکند و در اختیار درمانگر قرار میدهد درمانگر مربوطه هم با بررسی دقیق این امواج و مقایسه آن با امواج سالم مغزی میتواند تشخیص دهد که در کدام ناحیه امواج به درستی کار نمیکنند و نیاز به درمان دارد.

لازم به ذکر است که مغز انسان دارای پنج فرکانس اصلی آلفا، تتا ، بتا، دلتا و بتای بالا هست که هر یک از این فرکانس ها مشغول به انجام فعالیتی خاص در مغز هستند و هر یک باید به درستی و به اندازه کار کنند در غیر این صورت اختلال در کارکرد این امواج یا فرکانس ها میتواند باعث ایجاد اختلال های مختلف روانی شود.

 

کاربرد های نقشه مغزی QEEG چیست؟

در مقایسه با سایر روش های تصویر برداری از مغز (QEEG) میتواند بی نهایت اطلاعات در مورد نحوه عملکرد مغز ارایه دهد و می تواند برای تشخیص و پیگیری اختلالات روانشناختی شما روشی بسیار مناسب، کاربردی و مفید باشد.

در مجموع از نقشه مغزی برای تشخیص اختلالات  زیر استفاده می شود:

  • اختلال یادگیری
  • افسردگی
  • بیش فعالی یا نقص توجه و تمرکز
  • اختلالات اضطرابی (PTSD ، تیک های مختلف عصبی)
  • اوتیسم
  • پانیک
  • سومصرف مواد مخدر
  • وسواس فکری و عملی
  • سر درد های میگرنی
  • اختلال دو قطبی
  • اختلالات خواب (کم خوابی ، پر خوابی، راه رفتن و حرف زدن در خواب و سندرم پای بیقرار )
  • صرع
  • سکته مغزی
  • ارزیابی تاثیر داروها بر روند بیماری وپیش بینی پاسخ فرد به دارو
  • بررسی خطر آسیبهای مغزی مانند ضربه، تشنج و خونریزی مغزی
  • ارزیابی تغییرات روانی فرد در حالت کم کاری و پرکاری مغز
  • بررسی مغز بیمار و پیدا کردن نقاط مورد نظرقبل از جراحی مغز

بهترین مرکز تست نقشه مغزی qeeg در شیراز

چرا نقشه مغزی QEEG قبل از درمان های نوروتراپی مفید است؟

از آنجا که در درمان های نوروتراپی ( نوروفیدبک ، بیوفیدبک ، TDCS ، CES ) تماما با امواج مغزی در ارتباط هستند و تست نقشه مغزی (QEEG) میتواند به بهترین شکل ممکن امواج مغزی شما را در اختیار درمانگر قرار دهد و تمام نواقص مغز شما را برملا و آشکار کند و باعث تشخیص بهتر و دقیق تر اختلالات شما شود ، انجام این تست قبل از شروع دوره درمان نوروتراپی میتواند بسیار به بهبود شما کمک کند چرا که تشخیص مناسب میتواند بهترین راه حل را در اختیار درمانگر و شما قرار دهد.

هزینه تست نقشه مغزی در شیراز :

از آنجا که تفسیر تست نقشه مغزی نیازمند متخصصین با تجربه میباشد ممکن است هر مرکزی نرخی متفاوت داشته باشد اما هزینه تست نقشه مغزی طبق تعرفه نظام پزشکی کشور 580 هزار تومان است که در مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت با همین نرخ از شما عزیزان گرفته میشود اما بعضا دیده شده در خیلی از مراکز تا 1 ملیون و پونصد هزار تومان هم برای این تست قیمت گذاری کرده اند که متاسفانه این کار بسیار دور از اخلاقیات است.

مزایای نقشه مغزی QEEG

مزایای بی شماری از نقشه برداری مغز و اطلاعاتی است که می تواند از طریق این فرآیند کشف شود، از شناسایی نقاط ضعف گرفته تا درک اینکه چرا برخی توانایی های خاصی دارند که دیگران ندارند. و در کل شما با انجام این تست یک نقشه رنگی کامل از فرایند کارکرد مغزتون دریافت خواهید کرد و به نوعی بعد از انجام این تست کاملا با زیر و بم مغز خود آشنایی پیدا میکنید.

متمایز کردن قسمت های مغز

نقشه برداری از مغز می تواند اطلاعات دقیقی در مورد ساختار فیزیکی مغز فرد داشته باشد. این امر می تواند به دلایل زیادی از نظر پزشکی و روانشناختی بسیار ارزشمند باشد. تشخیص ساختارهای مختلف در مغز می تواند اطلاعات درستی را در اختیار متخصصان پزشکی قرار دهد تا شما را به سمت اهداف مورد نظر سوق دهد.

تفسیر تست نقشه مغزی QEEG 

دستگاه تست نقشه مغزی صرفا اطلاعاتی کامل از مغز شما را به نوروتراپ مربوطه تحویل میدهد اما میتوان گفت مهمترین قسمت تست نقشه مغزی QEEG  تفسیر آن میباشد که میباست حتما زیر نظر متخصصین با تجربه ی بالا صورت گیرد تا بتوانید نتیجه ای دقیق از تست خود به دست آورید لازم به ذکر است که متخصصین مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت با بیش از یک دهه سابقه درخشان در زمینه تفسیر و توضیح تست نقشه مغزی میتوانند بهترین تفسیر را برای شما به ارمغان بیاورند.

نکات کلیدی قبل از انجام این تست:

  • بسیار مهم است که تا 6 ساعت قبل از انجام این تست از هیچگونه مواد مخدر، الکل یا.. استفاده نکنید .
  • در روز انجام تست حتما سر خود را با شامپو بشورید و چرا که چربی های سر از تشخیص دقیق جلوگیری میکند.
  • در زمان انجام تست سعی کنید اگر کرم پودر یا محصولات آرایشی استفاده کرده اید آنها را از پیشانی خود پاک کنید.
  • در صورتی که فردی هستید که دارو مصرف میکنید منعی در مصرف دارو هایتان وجود ندارد.
  • سعی کنید تا 2 یا 3 ساعت قبل از انجام تست از نوشیدنی های کافیین دار استفاده نکنید.

تست نقشه مغزی qeeg چیست ؟

 

آیا نقشه مغزی عوارض جانبی دارد؟

در جواب این سوال باید بگویم که خیر تست نقشه مغزی هیچگونه عوارض جانبی ندارد غیر از اینکه موهای شما را بهم میریزد و بعد از انجام تست بهتر است که سر خود را بشویید.

شناسایی علائم و علل ریشه ای آنها

یکی دیگر از مزایای مهم نقشه برداری مغز توانایی شناسایی علت اصلی هرگونه علائم روانی یا فیزیولوژیکی است که شما تجربه می کنید. نقشه برداری از مغز در درک چگونگی و چرایی یک بیماری  که ممکن است با علائم اضطراب یا افسردگی و همچنین تعدادی از سایر شرایط روانی که در کشور ما متاسفانه با سرعتی خیره کننده در جامعه امروز در حال رشد است بسیار مفید باشد.

در حال توسعه درمان های هدفمند

نقشه برداری از مغز همچنین می تواند در مواقعی که متخصصان پزشکی در تلاشند پروتکل درمانی برای هر نوع اختلال یا شرایط خاص را تهیه کنند، مفید باشد. وقتی بیمار با علائمی روبرو می شود که تشخیص یا تسکین آنها دشوار است بسیار مهم است. نقشه برداری از مغز می تواند به پزشک کمک کند تا یک پروتکل درمانی ایجاد کند که مناطق خاصی از مغز شما را که باعث علائم بیماری در شما می شوندرا هدف قرار دهد.

درک چگونگی ارتباط مغز

سرانجام، مهمترین اطلاعاتی که می توان از نقشه مغز به دست آورد، نحوه ارتباط مغز با بقیه بدن است. درک ارتباطی که به درستی کار می کند یا نمی تواند در درمان طیف گسترده ای از اختلالات بسیار مفید باشد.

مجهزترین مرکز تست نقشه مغزی QEEG در شیراز 

تحلیل و انجام تست نقشه مغزی نیاز به متخصص دارد و هر فردی قادر به تحلیل دقیق و درست تست نقشه مغزی نمیباشد پس حتما در انتخاب متخصص خود دقت به عمل آورید ، لازم به ذکر است مرکز تخصصی روانشناسی و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و مجهزترین مرکز نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور شناخته شده است که با بیش از 15 سال سابقه درخشان و با بهره گیری از کادری متخصص و با تجربه آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و استاندارد های روز دنیا به شما عزیزان میباشد.

کلام آخر 

در پایان اگر شما فردی هستید که به دنبال پی بردن از نقاط ضعف و قوت مغز خود هستید و یا سعی در درمان اختلال روانشناختی رو دارید این تست بسیار کاآمئ کمک زیادی در روند شما خواهد کرد چرا که هر چه تشخیص دقیق تر انجام شود روند درمان هم سریعتر و بهتر پیس میرود و شما میتوانید به خوبی از درمان خود نتیجه بگیرید.

 

4.7/5 - (26 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

12 دیدگاه دربارهٔ «تست نقشه مغزی QEEG چیست؟ (توضیح کامل+ویدیو)»

  1. سلام خسته نباشید،ببخشید این آزمایش بیماری های مثل بد بینی و شکاکی و اعصبانیت رو هم نشون میده؟

  2. سلام آقای دکتر ببخشید من با آزمایش ام ارآزی که دادم تشخیص دکتربراین بوددیسک گردن شدیددارم ولی چندسالی هست که احساس شوک یابرق گرفتگی یا یک تکان تومعزم احساس میکنم میخواستم اگرزحمت نیست تجویزشمابدونم چیست درضمن ده سال درروزمتادون زیرنظردکترمصرف میکنم همه دکترمیگن چیزی نیست فقط دیسک گردن داری ولی میخوام بدونم این احساس که درسرم مثل برق گرفتگی ایجادمیشه چیست ؟ممنون

    1. با سلام وقتتون بخیر به وسیله تست نقشه مغزی QEEG بسیاری از اختلالات تشخیص داده میشوند میبایست تشریف بیارید و تست نقشه مغزی بدید تا بتوان تشخیص درستی داد.

  3. سلام
    آیا بیمارهای های روانپریشی مثل دو قطبی و اسکیزوفرنی رو هم میشه از طریق نقشه مغزی تشخیص داد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *