مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

لیزر تراپی مغز در شیراز

لیزر تراپی مغز برای اولین بار در شیراز! (مزایا و کاربرد ها)

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در علم پزشکی و تکنولوژی نوری و ظهور روش‌های درمانی نوینی مانند لیزر تراپی مغز صورت گرفته است. مرکز تخصصی روانشناختی و نوروتراپی اندیشه سلامت مفتخر است که به عنوان اولین مرکز در شیراز و جنوب کشور از درمان پیشرفته و نوین لیزر تراپی مغز برای درمان اختلالات متعددی از جمله افسردگی ،اضطراب ،وسواس،نقص توجه و تمرکز، بیش فعالی ، PTSD ، پارکینسون، آلزایمر و اعتیاد… استفاده نماید. لیزر تراپی مغز در شیراز، یک روش درمانی نوین است که از پرتوهای لیزری سرد و بدون عارضه برای بهبود و تحریک فعالیت‌های مغزی استفاده می‌کند. در این مقاله، به بررسی اصول، کاربردها و مزایای لیزر تراپی مغز یا PBM پرداخته خواهد شد.

لیزر تراپی مغز یا PBM چیست ؟

لیزر تراپی مغز یک روش درمانی نوین و بدون عارضه است که از تکنولوژی لیزر سرد کم توان برای تحریک و بهبود فعالیت‌های مغزی استفاده می‌ شود. این روش به عنوان یک ابزار پزشکی پیشرفته  غیر تهاجمی برای درمان انواع بیماری‌ها و اختلالات مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، نور لیزر به عنوان یک منبع نوری با امواج خاصی که توسط متخصصین مجرب، تنظیم و  صورت می پذیرد به نواحی مشخصی از مغز هدایت می‌شوند و تأثیرات موثری بر روی فعالیت نورون‌ها و نواحی مغزی مرتبط می گذارند.

مکانیسم درمان لیزر تراپی مغز به این صورت است که نور لیزر، با تأثیر بر نواحی مغزی، بهبود جریان خون، تحریک فعالیت نورونی، کاهش التهاب، تنظیم عملکرد سلول‌های مغزی را تسهیل می‌کند. این تأثیرات می‌توانند در درمان برخی از بیماری‌های مغزی مانند تومورهای مغزی،اسیب های ناشی از سکته مغزی، پارکینسون، آلزایمر، ام اس، اختلالات حرکتی، اختلالات عصبی و اختلالات روانشناختی نظیر افسردگی،اضطراب، وسواس،نقص توجه و تمرکز ، بیش فعالی، اختلالات خواب، اتیسم واختلال استرس پس از سانحه و انواع ترسهای مرضی فوبیاها  بسیار مؤثر باشند.

لیزر تراپی مغز در شیراز

اصول عملکرد لیزر تراپی مغز

لیزر تراپی مغز بر اساس اثرات فیزیکی نور لیزر بر بافت‌های مغزی تعبیه شده است. نور لیزر با دقت بالا به نواحی خاص مغز هدایت می‌شود و در اثر تعامل با بافت های نیمه جان ، فعالیت‌های نورونی را تحریک می‌کنند. این تحریک می‌تواند به تنظیم جریان خون، کاهش التهاب، بهبود و ترمیم دوباره عملکرد نورون‌ها منجر شود.

آیا لیزر تراپی مغز درد یا عوارض جانبی دارد؟

خیر، یکی از دلایل استقبال بی سابقه جوامع بین الملی از درمان لیزر تراپی مغز یا PBM بدون عارضه و بی درد بودن این روش درمانی است که در مقایسه با دارو درمانی و عوارض جانبی  ناشی از مصرف دارو های موجود، لیزر تراپی مغز میتواند یک روش کاملا بی خطر و بدون هرگونه عوارض جانبی باشد.

لیزر تراپی مغز یا PBM چه اختلالاتی را درمان میکند؟

  •  درمان پارکینسون: لیزر تراپی مغزی با تحریک نواحی مغزی و کاهش التهابات، می‌تواند علائم پارکینسون را بطور شگفت انگیزی کاهش دهد. این تحریک قادر است به بهبود کنترل حرکتی، تعادل، و عملکرد عصبی کمک کند. با افزایش تحقیقات، این روش به عنوان یک گزینه درمانی نوین در حال اجرا و بررسی می‌باشد.
  • درمان استرس و اضطراب: لیزر تراپی مغز نیز می‌تواند در کاهش سطوح استرس و اضطراب بسیار مؤثر باشد. با تأثیر بر ناحیه‌های مغزی مرتبط با مدیریت استرس، این روش به فرد کمک می‌کند تا با مواجهه با وضعیت‌های تنش زا بهترین واکنش را نشان دهد.
  • درمان افسردگی: لیزر تراپی مغزی به عنوان یک روش نوین در درمان افسردگی های حاد و مزمن شناخته شده است. تحریک نواحی مغزی مرتبط با حالت‌های افسردگی می‌تواند به تعادل مواد شیمیایی مغز کمک کرده و بهبود مزاج فرد را ایجاد نماید.
  • درمان زوال عقل و آلزایمر:  لیزر تراپی مغز با تحریک فعالیت نورونی، فعالیت نورون های مغز را افزایش می دهد و این تحریک می‌تواند بهبود عملکرد نورون‌های آسیب‌دیده در مغز را تسریع بخشیده و به درمان اختلال آلزایمر در هر سنی بپردازد.
  • درمان اختلالات خواب:  لیزر تراپی مغز در بهبود اختلالات خواب نیز بسیار موثر است. با تأثیر بر نواحی مغزی که در فرآیند خواب و بیداری نقش دارند، این روش می‌تواند به تنظیم الگوهای خواب کمک کرده و بهبود کیفیت خواب فرد را فراهم سازد.
  • درمان اختلال نقص توجه و تمرکز : لیزر تراپی مغز می‌تواند بر نواحی مغزی که در تمرکز، توجه، و فرآیندهای شناختی نقش دارند، تأثیر گذار باشد. این روش می‌تواند بعد از درمان لورتا نوروفیدبک یکی از موثر ترین درمان ها در بهبود کارایی ذهنی و توانایی تمرکز فرد  باشد.

لیزر تراپی مغز pbm چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

مزایای لیزر تراپی مغز در مقایسه با دیگر روش های درمانی

  • کمترین عوارض جانبی: یکی از مزایای اصلی لیزر تراپی مغز، برخورداری از کمترین عوارض جانبی نسبت به روش‌های درمانی دیگر است. این روش غیر تهاجمی است و عمدتاً به دلیل عدم نیاز به جراحی، خطرات و عوارض ناشی از آن به صفر میرسد.
  • بدون نیاز به مصرف داروهای شیمیایی: لیزر تراپی مغز به عنوان یک روش فیزیکی و غیردارویی عمل می‌کند، بنابراین دیگر نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و عوارض جانبی مرتبط با آنها نیست.
  • کاربرد گسترده در برخی از بیماری‌ها: لیزر تراپی مغز در درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات عصبی از جمله تروماهای مغزی، اختلالات حرکتی، اختلالات خواب و اختلالات روانشناختی مورد استفاده قرار گرفته میگیرد.
  • کاهش زمان نیاز به بهبودی: برخی از مطالعات نشان داده‌اند که لیزر تراپی ممکن است زمان بهبودی را کاهش دهد و به فرد امکان بازگشت هرچه سریعتر به فعالیت‌های روزمره را بدهد.
  • اعمال بدون درد: لیزر تراپی مغز عمدتاً یک روش بدون درد است که نیاز به برش، تزریق یا جراحی ندارد. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که از تجربه درد یا عدم تحمل آن می‌ترسند، جذاب و بسیار مفید باشد.

لیزر تراپی مغر در شیراز 

روش درمانی نوین و پیشرفته لیزر تراپی مغز از آنجا که با تنظیم نورون های مغزی در اتباط میباشد میبایست حتما توسط متخصصین مجرب انجام شود از این رو مرکز تخصصی روانشناختی و نوروتراپی اندیشه سلامت مفتخر است به عنوان اولین و مجهزترین مرکز روانشناختی ، نوروتراپی و لیزر تراپی در شیراز از تشخیص تا درمان بسیاری از اختلالات روانشناختی با بهره گیری از پیشرفته ترین روش های تشخیصی و درمانی موجود در کنار شما عزیزان باشد.

رزرو وقت از مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت

نتیجه گیری

لیزر تراپی مغز به عنوان یک راهکار نوین موثر در درمان مشکلات مغزی و روانشناختی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. با ادغام فناوری لیزر با علم پزشکی، این روش نه تنها به میزان اثربخشی در درمان بیماری‌ها بلکه در کاهش عوارض جانبی و تسریع فرآیند بهبودی انقلابی عظیم ایجاد کرده است. با این حال، همواره توصیه می‌شود که قبل از استفاده از این روش، با تیم درمانی متخصص در کلینیک اندیشه سلامت در این زمینه مشاوره نموده تا بهترین و بهینه ترین راه درمان به شما پیشنهاد شود.

 

4.9/5 - (9 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «لیزر تراپی مغز برای اولین بار در شیراز! (مزایا و کاربرد ها)»

    1. تیم تحریریه

      با سلام وقتتون بخیر بله مرکز تخصصی روانشناسی و نوروفیدبک اندیشه سلامت اولین نماینده رسمی فروش دستگاه های نوروتراپی و همچنین دستگاه لیزر تراپی مغز pbm در ایران میباشد جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۷۳۰۳۹۲۸۱ تماس حاصل کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *