مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

مشاوره طلاق در شیراز

چرا باید قبل از طلاق مشاوره بگیریم؟ مزایای مشاوره قبل از طلاق چیست؟

چرا باید قبل از طلاق مشاوره بگیریم؟

شاید اغلب کسانی که قصد طلاق گرفتن را دارند، به دلیل آشفتگی های ذهنی که دارند به عواقب بعد از طلاق اصلاً فکر نکرده اند، و فقط به دلیل مشکلاتی که در مسیر زندگی دونفره خود با آن روبرو شده اند و راه حلی برای رفع آن مشکلات پیدا نکرده‌اند، فکر می‌کنند که آن ها به درد هم نمی خورند، و باید طلاق بگیرند، اما این طور نیست یکی از مزیت های مشاوره قبل از طلاق، شناسایی مشکلات بین زوجین است.
خیلی از زوجین که قصد طلاق داشتند بعد از مراجعه به مشاور خانواده و متخصصین در این زمینه، نظرشان به طور کل درباره زندگی زناشویی خود عوض شده و تصمیم به ادامه زندگی گرفته اند.پیشنهاد می کنیم پیش از، ازدواج حتما از مشاوره قبل ازدواج استفاده کنید تا بتوانید با آگاهی کامل پا در مسیر زندگی زناشویی بگذارید، حتی می توانید از تست پیش از ازدواج نئو نیز استفاده کنید.

چه زمانی به مشاور طلاق نیازمندیم؟

  • زمانی که زوجین مادام به طلاق فکر میکنند.
  • زمانی که زوجین قدرت تصمیم گیری درست برای آینده را ندارند.
  • زمانی که زوجین تمرکز لازم برای برنامه ریزی حال و آینده ندارند.
  • زمانی که فکر میکنید دچار افسردگی شده اید.
  • زمانی که احساس می کنید پرخاشگر شده اید.
  • زمانی که از زندگی دو نفره خسته شده اید.

منظور از مشاوره طلاق چیست ؟

منظور از مشاوره در طلاق این است که شما با توجه به راهنمایی های مشاور بتوانید بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرید، اما گاهی شرایط به جایی می رسد که حتی مشاورین هم کاری از دستشان بر نمی آید و زوجین تنفرشان از یکدیگر به حدی رسیده که فقط باید از هم جدا شوند.

مشاوره طلاق

هدف از مشاوره طلاق چیست ؟

لازم به ذکر است که؛ هنگامی که شما در طول زندگی زناشویی با همسرتان به مشکل بر می خورید، رفته رفته این مشکلات در زندگیتان بزرگ‌تر می‌شوند و ذهنتان را پر از تنفر می‌کند، و این تنفر مانع از تصمیمات درست در زندگیتان می شود، در این مواقع شما نیاز به یک متخصص یا یک مشاور طلاق با تجربه دارید، تا بتواند مشکلات شما را از دید دیگری نگاه کند و شما را در تصمیم گیری درست در زندگی کمک کند.

شما در مشکلاتی که در مورد آنها راه حلی ندارید و یا تجربه کافی برای مقابله با آنها را ندارید، بدون مشاوره باعث گرفتن تصمیمات اشتباه میشوید، و این تصمیمات شما را روز به روز به مسیر طلاق نزدیک تر می کند. اگر شما نمی خواهید که زندگیتان در این مسیر قرار بگیرد باید در چنین مواقعی سریعتر به مشاوران و متخصصان در این زمینه مراجعه کنید تا آنها شما را در مسیر زندگی با دیدگاه تازه تر قراردهند.
مشاوران و متخصصین مرکز تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت با چندین سال سابقه در زمینه های مختلف از جمله طلاق و مشاوره های قبل از طلاق توانستند با ارائه راه حل هایی در هنگام بروز مشکلات، و شیوه های مقابله با آنها را به زوجین بدهند تا طرفین بتوانند عاقلانه ترین تصمیم را بگیرند. گاهی اوقات ذهن ما آنچنان درگیر مشکلات در زندگی می‌شود که فرصتی برای فکر کردن و گرفتن یه تصمیم درست را نداریم، در این مواقع وجود شخص سومی به عنوان مشاور میتواند بسیار برای ما مفید و سودآور باشد، چراکه مشاور از دید ما به مشکلات نگاه نمی کند، او با دید منطقی تر به ما نگاه می کند و می تواند بهترین راه حل ها را به ما ارائه دهد.

از مشاوره قبل از طلاق چه انتظاری باید داشت؟

هدف از رفتن پیش مشاور این است که آنها به خوبی مشکلات طرفین را بررسی و شناسایی کنند، و با ارائه بهترین راه کار زوجین را در مسیر درست قرار دهند، و اما انتظاراتی که قبل از طلاق از مشاورین باید داشت به شرح زیر باشد:

  • رابطه تان در زندگی با همسرتان تغییر کرده باشد و در مسیر بهتری قرار گرفته باشد.
  • حفظ ادب طرفین در برخورد با مشکلات و بحث ها.
  • آگاهی از بهترین راهکار ها در مواجهه با مشکلات.
  • در صورت تصمیم به طلاق طرفین؛ بتوانند بهترین و آسان ترین راه را برای طلاق در نظر بگیرند.
  • تصمیم گیری درست در ادامه زندگی فرزندان.
  • کاهش جر و بحث بین طرفین.

مشاوره طلاق چیست و مشاور طلاق به چه مباحثی می پردازد؟

هدف از مشاوره طلاق این است که طرفین روش های صحیح و سازنده برای رفع استرس ناشی از طلاق و کاهش اضطراب را بیاموزند، و بتوانند تصمیم درستی در برابر آینده فرزندان خود بگیرد.
بر خلاف اکثر مشاوران که به طرفین یاد می‌دهند که چه کاری را در برابر همدیگر را انجام دهند، ما به شما یاد می دهیم که با کمک چه راهکارهایی بتوانید از مقابل بودن با همسرتان دست بردارید و در کنار همسرتان با مشکلات مقابله کنید و یا در تصمیم گیری برای طلاق، از مناسب ترین راه و کم آسیب ترین راه اقدام کنید. مشاورین در وهله اول سعی بر توافق طرفین می کنند، اما اگر کار به طلاق رسیده باشد و راهی جز طلاق برای طرفین باقی نمانده باشد، مشاورین شما را با کم آسیب ترین راه های طلاق هم برای خود و هم برای فرزندانتان آشنا می کنند.

اهمیت مشاوره طلاق در آینده کودکان

همانطور که می‌دانید در شکل گیری شخصیت و آینده فرزندان، وجود خانواده اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو سعی کنید حتما قبل از طلاق از مشاوره طلاق استفاده کنید، چرا که در آینده کودکان نقش بسزایی دارد، حتی سعی کنید حتی بعد از طلاق هم از مشاوره های خانواده در جهت تربیت و آینده کودکان خود راهنمایی های لازم را کسب کنید تا بتوانید کودکی هرچه موفق تر تربیت کنید.

مزایای مشاوره طلاق

  • از مزایای مشاوره طلاق می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • زوجین در طول فرآیند طلاق واکنش‌های خود را کنترل میکنند .
  • آنها را برای روبرو شدن با واکنش‌های کودکان بعد از طلاق آماده می کند.
  • شک طرفین را برای تصمیم گیری برای طلاق را برطرف می کنند، تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.
  • تغییر دیدگاه زوجین نسبت به مسائل و مشکلات زندگی
  • کمک به تصمیم فرزند پروری بعد از طلاق

مشاوره طلاق و جدایی

انواع مشاوره طلاق

مشاوره طلاق در چند نوع گوناگون می باشد، که هر کدام به نوبعه خود تأثیر گذارند،

مشاوره قبل از طلاق:

زمانی که زوجین به این نتیجه می رسند که مسیر زندگی شان به بن بست رسیده و قصد جدا شدن را دارند باید از مشاوره قبل از طلاق استفاده کنند تا مشاور مسیر ساده ای را برای طلاق پیش رویشان قرار دهد.

مشاوره بعد از طلاق:

هنگامی که زوجین طلاق می گیرند در ادامه زندگی دچار نوعی سردرگمی می شوند و در تصمیمات زندگی دچار ترس و تردید می شوند، که در این نوع مواقع بهترین کار استفاده از مشاوره بعد از طلاق است.

مشاوره طلاق توافقی:

هنگامی که زوجین تصمیم به طلاق می گیرند اما در پاره از مسائل دچار مشکل می شوند، در این مواقع باید برای سازش و برقراری تعادل از یک مشاور متخصص کمک بگیرند تا مشاور زوجین در یک تصمیم عاقلانه و با کمترین عواقب و آسیب های اجتماعی بتوانند با هم به توافق برسند.

مشاوره فردی:

برخی افراد طلاق را یک مشکل فردی می بینند، و عدم مراجعه این افراد به مشاور باعث اختلالات شدید روحی در فرد می شود و فرد را به سمت افسردگی می برد.

مشاوره زوجین:

این گونه مشاوره کمک می‌کند تا زوجین به یک طلاق سالم و با کمترین اثرات منفی برسند.

مشاوره خانواده:

این نوع مشاوره در سلامت و تعیین تکلیف فرزندان در هنگام طلاق نقش بسزایی دارد.

مشاوره طلاق در شیراز 

از آنجا که مشاوره طلاق میتواند نقش بسیار مهمی را در مسیر زندگی شما ایفا کند قبل از انتخاب بهترین مشاوره طلاق حتما تحقیقات لازم در این مسیر را انجام دهید، خوشبختانه مرکز تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و مجهزترین مرکز مشاوره و نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور با همکاری گروهی از متخصصین مجرب و نام آشنا در زمینه خانواده و طلاق میتواند این مسیر دشوار را برای شما هموار تر سازد.

رزرو وقت از مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت

امتیاز این مقاله
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *