مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

درمان میگرن با نوروفیدبک

درمان تضمینی میگرن با نوروفیدبک + علائم میگرن

درمان میگرن با نوروفیدبک، یک درمان تضمینی و بدون دارو و عوارض جانبی می باشد. اگر شما یا یکی از اطرافیانتان به میگرن مبتلا باشد میدانید که میگرن چه اختلال طاقت فرسایی است. سر درد میگرنی می تواند از چند ساعت تا چندین روز طول بکشد. اختلال سردر های میگرن بسیار طاقت فرسا میباشد و اگر درمان نشود، باعث اختلال در زندگی روزمره فرد بیمار میشود. امروزه بسیاری از افراد برای درمان میگرن دارو مصرف میکنند، غافل از اینکه این داروها عوارض جانبی بسیاری دارند و میگرن را درمان نمیکنند، فقط مسکن هستند و چند ساعت درد را کاهش میدهند . خبر خوب این است که در حال حاضر درمانی پیشرفته با نام نوروفیدبک وجود دارد که بر خلاف دارو های موجود، میگرن را به صورت دائمی درمان می کند. درمان میگرن با نوروفیدبک یک روش درمانی غیر تهاجمی و دائمی میباشد که هیچ گونه عوارضی ندارد.

سردرد های میگرنی چیست؟

بیماری میگرن نوعی سردرد عود کننده است که میتواند باعث درد شدید تا متوسط بشود این درد معمولا همراه با ضربان است و در یک سمت از سر شماست. سردرد های میگرنی معمولا دو مرحله ی اصلی دارد، اما برای بعضی از افراد میگرن میتواند سه یا چهار مرحله داشته باشد. این مراحل شامل: 1 – مرحله مقدماتی( پیش از حمله) 2 – مرحله حمله 3 – مرحله آورا (ممکن از حین میگرن و یا قبل از میگرن اتفاق بیفتد). ممکن است که هربار که حمله میگرن به سراغ شما می آید مراحل مختلفی را تجربه کنید. در ادامه به علائم میگرن بیشتر میپردازیم پس با ما همراه باشید.

علائم مقدماتی قبل از حمله ی میگرن:

1 – خشک شدن گردن
2 – سرخوشی یا افسردگی غیر معمول
3 – افزایش ادرار
4 – خشکی دهان
5 – خمیازه کشیدن بصورت مکرر

علائم حمله میگرن :

معمولا پس از گذشت مدت زمانی بین 20 تا 60 دقیقه، مرحله ی سخت و طاقت فرسای حمله ی میگرن شروع میشود. زمانی که میگرن شروع بشود، فرد بیمار لحظات خیلی سختی را باید تحمل کند و علائمی همچون موارد زیر به سراغ او می آید:

1 – درد در یک سمت یا هر دو سمت سر شروع میشود.
2 – دردی که در سر ایجاد شده میتواند همراه با فشار و ضربان کوبنده باشد.
3 – تشدید درد هنگام سرفه، عطسه یا حرکت کردن
4 – حالت تهوع مکرر و استفراغ
5 – حساسیت به نور، بو و صدا
6 – حساسیت به نور، بو و صدا
7 – از دست دادن اشتها
8 – سرگیجه
9 – حساسیت پوست سر

درمان سردرد های میگرنی با نوروفیدبک

علائم حمله آورا میگرن :

برخی از افرادی که مبتلا به بیماری میگرن هستند ممکن است علاوه بر علائم معمول میگرن، علائم آورا را هم تجربه کنند. علائم آورا معمولا موقتی هستند، اما بسیار برای بیمار آزاردهنده می باشند. این علائم عبارتند از:
1 – مشکل در تکلم
2 – تیک در برخی از اندام ها
3 – رعشه
4 – کاهش یا فقدان بینایی
5 – لمس شدن یا ضعف در یک سمت از بدن
6 – گزگز و سوزن سوزن شدن پا یا بازو
7 – دیدن لکه های روشن، فلاش نوری یا دیدن اشکال مختلف
این علائم که آورا نام دارد، میتواند در هنگام حمله میگرن و یا قبل از آن در فرد مبتلا به میگرن پدیدار شود.

علائم مرحله پسا میگرن:

مرحله پسا میگرن، معمولا بعد از حمله میگرن خود را نشان میدهد. علائم پسا میگرن عبارتند از :
1 – گیجی
2 – ضعف
3 – خستگی
این علائم میتوانند تا یک روز پس از حمله میگرن ادامه پیدا کنند.

این علائم آزار دهنده ای است که فرد مبتلا به میگرن اگر درمان نشود، باید با آن دست و پنجه نرم کند. داروهایی که برای میگرن مصرف میشوند هیچ گونه خاصیت درمانی ندارند و هیچ کدام از این علائم را بجز سر درد آن هم به صورت مقطعی و چندساعته کاهش نمیدهد.همچنین بعد از مصرف این دارو ها که خاصیت چندانی هم ندارند با عوارض آن ها رو به رو خواهید شد. به همین دلیل بهتر است از روشی پایدار و دائمی برای درمان میگرن استفاده کنید که در حال حاضر بهترین روش شناخته شده از دید متخصصان درمان با نوروفیدبک میباشد.

در ویدیو زیر میتوانید تفاوت درمان نوروفیدبک و دارو درمانی را از زبان دکتر هلاکویی مشاهده کنید.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک روش درمانی است که مغز را وادار میکند با کنترل امواج مغزی خود را آموزش دهد و درمان کند. همانطور که میدانید مغز ما سرشار از امواج و سیگنال می باشد. نوروفیدبک امواج مغز بیمار را بر روی یک مانیتور نمایش میدهد، در همین حین درمانگر از بیمار میخواهد به مانیتوری که یک بازی یا یک فیلم را پخش میکند را صرفا با تماشا کردن و با استفاده از امواج مغزی هدایت کند. این کار موجب آموزش مغز بیمار برای کنترل امواج مغزی خواهد شد و بعد از مدتی کوتاه امواج مغزی فرد از نو تنظیم میشوند و این تنظیم دوباره ی مغز باعث میگردد که در هر شرایط مغز بهترین و سالم ترین امواج را از خود ساطع کند.  در مجموع رسالت نوروفیدبک اینست که با کنترل و تربیت امواج مغزی، کارکرد مغز را بهبود ببخشد.

نوروفیدبک چگونه میگرن را درمان میکند؟

بیماری میگرن یک بیماری آزاردهنده میباشد. دانشمندان سال های زیادی را صرف تحقیق این بیماری کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که میگرن تغییراتی را در سیستم های تعدیلی حسی آمینرژیک زیر قشری به وجود می آورد که به شکل گسترده ای بر روی مغز و امواج آن تاثیر میگذارد. بنابراین از آنجا که رسالت نوروفیدبک تنظیم امواج مغزی میباشد درمان نوروفیدبک با کنترل و تصحیح امواج مغزی میگرن را درمان میکند.

درمان نوروفیدبک

جلسات درمان میگرن با نوروفیدبک چگونه است؟

سردرد میگرنی را میتوان با شرکت در جلسات درمانی نوروفیدبک برای همیشه درمان کرد. در این جلسات با توجه به شدت بیماری تعدادی الکترود را بر روی لاله ی گوش و نقاط مختلف سر قرار میگیرند، سپس این حسگر ها به دستگاهی به نام EEG وصل خواهند شد. این دستگاه به مانیتوری متصل است که امواج مغزی فرد بیمار را به صورت انیمیشن یا یک بازی ویدئویی ساده نمایش میدهد. درمدت زمانی که فرد در حال درمان با نوروفیدبک می باشد هیچ گونه اشعه ای به بدن او منتقل نمیشود این روش درمانی کاملا بی خطر میباشد. در طول جلسه درمان بیمار فقط رو به روی مانیتور مینشیند و به تصاویر انیمیشنی متحرک داخل تصویر نگاه میکند، اجسامی که داخل تصویر در حال حرکت هستند را بیمار با امواج مغزی خود تکان میدهد، سپس درمانگر با تنظیمات بخصوصی که بر روی نرم افزار دستگاه EEG اجرا میکند، مغز بیمار را به سعی وا میدارد که خود را با آن تنظیمات تطبیق دهد و کارکردش را بهبود ببخشد، اینگونه میشود که با شرطی سازی مغز بیمار میتوان میگرن را درمان بصورت دائمی و بی خطر درمان کرد.

آیا درمان میگرن با نوروفیدبک همیشگی و پایدار است؟

سر درد میگرنی یک بیماری مزمن می باشد که با هیچ قرص یا دارویی بصورت دائمی قابل درمان نیست، تنها راه درمان دائمی میگرن تنظیم امواج مغزی با نوروفیدبک میباشد. از آنجا نوروفیدبک نوعی آموزش میباشد مانند آموختن دوچرخه سواری وقتی شما یک بار آموزش ببنید و سوار بر دوچرخه شوید دیگر فراموش نخواهید کرد به همین خاطر نوروفیدبک درمانی همیشگی و پایدار میباشد چرا که روش صحیح عملکرد امواج مغزی را به مغز شما می آموزد.

درمان میگرن با نوروفیدبک در شیراز 

درمان میگرن با نوروفیدبک میبایست زیر نظر متخصصبین مجرب انجام گیرد چرا که اگر نوروتراپ مربوطه تجربه و تخصص کافی در زمینه علوم اعصاب و روان نوروساینس نداشته باشد ممکن است که هیچ نتیجه ای از درمان خود دریافت نکنید از این رو مرکز تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت مفتخر است به عنوان اولین و مجهزترین مرکز مشاوره و نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور با بهره گیری از متخصصین نام آشنا و مجرب در خدمت شما عزیزان باشد.

5/5 - (4 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *