مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

درمان اضطراب و استرس با نوروفیدبک

درمان قطعی استرس و اضطراب با نوروفیدبک چگونه است؟

همه ی ما میدانیم که استرس و اضطراب یکی از مخرب ترین و همچنین واگیرترین اختلالات روانشناختی در دنیای امروز است متاسفانه استرس و اضطراب علاوه بر مختل کردن زندگی شما بسیار پیامد های منفی دیگری نیز با خود همراه دارد از نظر دانشمندان علوم اعصاب 80 درصد از بیماری های فیزیکی که ما به آنها دچار میشویم ناشی از استرس و اضطراب میباشد پس اگر فردی هستید که احساس میکنید دچار استرس و اضطراب بیش از اندازه هستید هر چه سریع تر در پی راهی برای درمان این اختلال باشید .

خوشبختانه با پیشرفت علوم اعصاب و همچنین کشف روش درمانی نوروفیدبک به راحتی میتوان این اختلال را برای همیشه درمان کرد اگر برای شما سوال است که نوروفیدبک چگونه استرس و اضطراب را درمان میکند حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نوروفیدبک چیست ؟

قبل از اینکه به چگونگی درمان استرس و اضطراب توسط روش درمانی نوروفیدبک بپردازیم بهتر است کمی با نوروفیدبک آشنا شویم ، در زبان ساده نوروفیدبک در واقع نوعی فیدبک یا بازخورد عصبی میباشد که به مغز آموزش میدهد چگونه امواج خود را اصلاح کند و واکنش درستی نسبت به موقعیت های مختلف زندگی نشان دهد در واقع نوروفیدبک با روش شرطی سازی ، امواج مغزی را از نو آموزش داده و تنظیم میکند لازم به ذکر است روش درمانی نوروفیدبک و همچنین لورتا نوروفیدبک توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفته است و اولین بار سالها پیش این روش درمانی توسط دانشمندان سازمان هوا فضای آمریکا (NASA) کشف و تا به امروز برای بهبود عملکرد مغزی تمامی فضانوردان مورد استفاده قرار میگیرد.

البته لازم به ذکر است که امروزه فضا نوردان دنیا بیشتر از روش درمانی لورتا نوروفیدبک استفاده میکنند چرا که بازدهی روش لورتا نوروفیدبک تا 10 برابر سریع تر از نوروفیدبک میباشد .

اختلال استرس و اضطراب چیست ؟

استرس و اضطراب در واقع حالات طبیعی و دفاعی بدن ما در مواجه با خطرات مختلف هستند برای مثال وقتی در حالتی خطرناک قرار میگیریم مغز ما هورمون های استرس با نام های آدرنالین و کورتیزول  آزاد میکند آزاد شدن این هورمون ها در بدن باعث ایجاد استرس و اضطراب میشوند که امری طبیعی میباشد مانند وقتی که در موقعیت یک تصادف رانندگی هستید این امر بسیار عادی میباشد که دچار اضطراب شوید اما اگر شما در بسیاری از موقعیت های زندگی خود دچار اضطراب میشوید نمیتوان گفت این اضطراب امری طبیعی است و به احتمال زیاد شما به اختلالات اضطرابی دچار هستید که انواع مختلفی دارد و باید به دنبال راهی برای رفع این حالات خود باشید در ادامه با ما همراه باشید تا به بهترین و بی عارضه ترین راه درمان اختلالات اضطرابی یعنی نوروفیدبک و چگونگی درمان اضطراب توسط این روش پیشرفته بپردازیم.

 

علائم روانی استرس و اضطراب که با نوروفیدبک درمان میشوند

  • فکر کردن بیش از حد و غیر قابل کنترل
  • افکار مقایسه ای و رقابتی
  • عدم توانایی در تمرکز
  • احساس ضعف و تحریک پذیری
  • دوری از جمع و انزوا
  • بی خوابی و مشکلات خواب
  • فرار از موقعیت های مختلف
  • تغییرات در اشتها ( پرخوری یا کم خوری )
  • احساس ترس یا وحشت بی دلیل
  • احساس عقب ماندن از زندگی
  • احساس یاس و اقسردگی

علائم فیزیکی استرس و اضطراب که با نوروفیدبک درمان میشوند

  • لرزش دست ، سر و صورت یا بدن
  • تنگی نفس
  • احساس خفگی
  • خستگی و کمبود انرژی برای انجام کارهای روزمره
  • خشکی دهان
  • ریزش مو
  • پر خوری یا کم خوری عصبی
  • ضربان قلب سریع
  • سرگیجه یا غش
  • درد معده و انواع بیماری های ناگهانی
  • احساس گرفتگی یا فشار در قفسه سینه

درمان استرس با نوروفیدبک

انواع اختلالات اضطرابی چیست ؟

روش درمانی نوروفیدبک یک روش درمانی قطعی برای درمان اضطراب میباشد اما لازم به ذکر است که اختلالات اضطرابی دارای شاخه های بسیاری هستند و اینکه کدام روش درمانی مناسب شما است لازم به تشخیص درست روانشناس و یا روانپزشک دارد البته امروزه خوشبختانه با وجود روش تشخیصی دقیقی به اسم تست نقشه مغزی یا QEEG دیگر نیاز نیست نگران تشخیص اشتباه روانشناسان بی تجربه باشید انجام تست نقشه مغزی در مرکزی معتبر و با سابقه مانند مرکز تخصصی روانشناسی و نوروفیدبک اندیشه سلامت که بنیان گذار واقعی و اولین مرکز درمان های نوروتراپی و نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور میباشد میتواند مسیر و روند درمان را برای شما سریع و آسان تر کند . در ادامه میپردازیم به انواع مختلف استرس و اضطراب .

اختلال اضطراب اجتماعی 

اختلال اضطراب اجتماعی در واقع نوعی اضطراب است که فرد از مواجه با افراد جامعه یا موقعیت های مختلف نظیر (مهمانی ، محل کار یا هر موقعیتی که فرد ناچار است با دیگری تعامل برقرارکند بی دلیل دچار اضطراب ، دست پاچگی ، لکنت زبان و … میشود در بسیاری از موقعیت ها فرد به دلیل اینکه فکر میکند ممکن است مورد تمسخر قرار بگیرد یا نتواند به خوبی مورد تایید و رضایت دیگران قرار گیرد دچار اضطراب میشود که خوشبختانه این نوع اضطراب به خوبی با نوروفیدبک قابل درمان است .

ترس افراطی یا فوبیا 

در این نوع از اضطراب فرد به هر دلیلی مثل یک خاطره بد یا اتفاقی ناگوار و یا حتی در بسیاری از موارد بی دلیل از بعضی موقعیت های ساده ترس و هراس شدیدی دارد مانند دیدن یک عنکبوت و یا سوار هواپیما یا آسانسور شدن .

اختلال وسواس فکری 

افرادی که به صورت غیر ارادی بر انجام کاری یا توجه به فکری اصرار دارند دچار وسواس فکری شده اند در بسیاری از موارد خود فرد از این موضوع مطلع میباشد اما از این که نمیتواند این افکار را کنترل کند دچار اضطراب شدیدی میشود که خوشبختانه اختلال وسواس فکری به راحتی با روش درمانی نوروفیدبک قابل درمان میباشد.

اضطراب زشتی یا بد شکلی بدن یا BDD

در این نوع اضطراب افراد دائما ظاهر و بدن خود را زیر ذره بین میبرند و در بسیاری از مواقع بی هیچ دلیلی از خود ایراد میگیرند و این ایراد گیری باعث کاهش اعتماد به نفس و در نهایت مضطرب شدن فرد در اجتماع میگردد.

اضطراب عمومی 

در این نوع از اضطراب فرد به صورت ناخواسته و غیر ارادی و بدون هیچ دلیل خاصی دچار اضطراب میشود معمولا ذهن این افراد اکثر اوقات با افکار منفی و افکار پریشان درگیر است خوشبختانه این نوع از اضطراب به راحتی با روش درمانی نوروفیدبک قابل درمان میباشد .

اختلال سکوت انتخابی 

در این نوع از اضطراب فرد با وجود این که شاید قدرت تکلم بسیار خوبی داشته باشد در بسیاری از موقعیت های اجتماعی مضطرب میشود و تا حد قابل توجهی توانایی صحبت کردن را از دست میدهد و ترجیح میدهد سکوت اختیار کند .

اختلال هراس

اختلال هراس اختلالی است که به صورت پی در پی گریبان گیر فرد میشود و فرد مضطرب احساس وحشت میکند در بسیاری از موارد اختلال هراس با علائم زیر همراه میباشد .

  • تعریق نقاط مختلف بدن
  • تپش قلب
  • احساس تنگی نفس
  • احساس خفگی
  • احساس درد در ناحیه سینه
  • حمله قلبی

آگورافوبیا یا بازار هراسی

در این نوع اختلال افراد مبتلا در صورتی که احساس کنند جانشان در خطر است یا وقایع طبیعی مثل سیل ، زلزله و یا… در حال رخ دادن است و احساس میکنند که باید از دیگران درخواست کمک کنند دچار اضطراب شدیدی میشنود که خوشبختانه این نوع از اضطراب هم به خوبی با روش درمانی نوروفیدبک درمان میگردد.

اضطراب ناشی از دارو ها

نوعی دیگر از اختلالات اضطرابی ، سندرم مصرف یا ترک دارو ها است در این نوع سندرم افراد در زمان ترک یا مصرف برخی دارو ها دچار استرس و اضطراب میگردند.

اضطراب جدایی

در این نوع از اختلال فرد در صورت جدایی از شخصی که به او وابستگی عاطفی شدید دارد دچار اضطراب مبشود و لازم به ذکر است که این نوع از اختلال تنها مختص کودکان نیست و در بسیاری از بزرگسالان هم دیده میشود .

نوروفیدبک چگونه استرس و اضطراب را درمان میکند؟

نوروفیدبک یا بازخورد عصبی روشی بسیار پیشرفته برای به تعادل رساندن امواج مغزی میباشد لازم به ذکر است مغز افراد دارای اضطراب دچار بهم ریختگی و عدم تعادل در امواج مغزی میباشد از آنجا که تمام اعمال و احساسات ما از امواج مغزی ما نشات میگیرند به تعادل رساندن امواج مغزی بین دو نیم کره مغز میتواند باعث بهبود بسیاری از اختلالات گردد در روش درمانی نوروفیدبک در هر لحظه سیگنال هایی به مغز مراجعه کننده ارسال میگردد که خود فرد میتواند از عملکرد مغز خود آگاه شود و مغز با دریافت این سیگنال ها به صورت ناخودآگاه اقدام به اصلاح عملکرد خود میکند و از آنجا که 95 درصد از توانایی و عملکرد مغز ما توسط ضمیر ناخودآگاه اداره میشود مغز به راحتی و به بهترین شکل ممکن میتواند اقدام به تنظیم و نو سازی امواج خود کند و با به وجود آمدن تعادل در امواج مغزی نه تنها دیگر اضطراب را تجربه نمیکنید بلکه عملکرد مغر شما در بسیاری از مسائل نسبت به قبل بسیار پیشرفت خواهد کرد.

تاثیر نوروفیدبک در درمان اضطراب  به چه میزان است ؟

از آنجا که مغز افراد مضطرب بسیار تحریک پذیر تر از افراد عادی میباشد این افراد احساساتی را به صورت مکرر تجربه میکنند که باعث عدم تعادل در امواج مغزی و همچنین مختل شدن زندگی روزمره آنها میشود از آنجا که کار روش درمانی نوروفیدبک تنظیم و متعادل سازی امواج مغزی میباشد بهترین و نتیجه بخش ترین روش موجود برای درمان اضطراب میباشد.

درمان قطعی استرس با نوروفیدبک

آیا درمان استرس و اضطراب با نوروفیدبک قطعی و دائمی است ؟

امکان دارد این سوال برای خیلی از شما وجود داشته باشد که آیا روش درمانی نوروفیدبک همیشگی و قطعی میباشد ؟ جواب این سوال بستگی به چند فاکتور مهم دارد مانند همکاری فرد و خانواده با درمانگران و اتمام دوره درمانی از آنجا که درمان نوروفیدبک یک آموزش مغزی میباشد شما میباست حتما دوره درمان خود را تکمیل کنید و همچنین  پیدا کردن بهترین مرکز نوروفیدبک بسیار مهم میباشد چرا که درمان های نوروتراپی نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارند و هر فردی نمیتواند نام خود را متخصص نوروتراپی بگذارد لازم به ذکر است مرکز تخصصی روانشناسی و نوروفیدبک اندیشه سلامت بعنوان بنیان گذار این روش درمانی و همچنین اولین و مجهزترین مرکز نوروفیدبک در شیراز میباشد که بیش از 15 سال سابقه درخشان داشته و شما میتوانید در کنار مجرب ترین کادر درمانی نوروفیدبک  اقدام به درمان اختلالات خود نموده و  به نتیجه ای پایدار و همیشگی دست یابید .

مزیت های نوروفیدبک در درمان اضطراب چیست ؟

نوروفیدبک مزیت های بسیاری دارد برای مثال روش درمانی نوروفیدبک علاوه بر درمان اضطراب شما به صورت همزمان میتواند چندین اختلال را در شما درمان کند و عملکرد کلی مغز شما را بالاتر ببرد اما مهم ترین مزیت درمان نوروفیدبک رهایی همیشگی از مصرف دارو میباشد از آنجا که درمان نوروفیدبک درمانی پایدار میباشد درمانگر مربوطه میتواند به مرور دوز دارو های شما را کاهش داده و شما را از ادامه مصرف دارو های مضر رهایی بخشد.

بهترین مرکز درمان استرس و اضطراب با نوروفیدبک در شیراز کجاست ؟

از آنجا که نوروفیدبک یک آموزش مغزی میباشد نیاز به درمانگری متخصص و مجرب دارد و اگر فردی هستید که به دنبال بهترین نتیجه از درمان خود هستید در پیدا کردن بهترین مرکز نوروفیدبک دقت کافی را به خرج داده تا در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کرده و به بهترین نتایج دست یابید لازم به ذکر است مرکز تخصصی مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان بنیان گذار واقعی درمان نوروفیدبک در شیراز با بیش از 15 سال سابقه فعالیت با همکاری کادری متخصص و همچنین در فضایی مناسب و دلنشین آماده ارائه خدمات به شما همشهریان عزیز در شهر شیراز میباشد .

4.8/5 - (5 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *