مرکز تخصصی مشاوره و لورتا نوروفیدبک اندیشه سلامت

درمان افسردگی با نوروفیدبک در شیراز

درمان افسردگی به صورت ریشه ای با نوروفیدبک

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک یک روش درمانی بسیار پیشرفته و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) میباشد که با تنظیم امواج مغزی شما علاوه بر درمان اختلالاتی نظیر افسردگی ، استرس و اضطراب ، بیش فعالی ، نقص توجه و تمرکز ، حملات پانیک ، وسواس ، اختلالات یادگیری ، اعتیاد و… به صورت همزمان در بالابردن عملکرد مغزی شما هم نقش بسیار مهمی را ایفا میکند بدین صورت که افراد سالم و ورزشکاران نیز میتوانند برای بالا بردن عملکرد مغز خود از این روش درمانی بسیار پیشرفته بهره بهره مند شوند لازم به ذکر است که بسیاری از سازمان های بزرگ دنیا نظیر سازمان هوا و فضای آمریکا (NASA) و تیم های فوتبال بسیار مشهوری نظیر تیم  آس میلان ایتالیا و همچنین بسیار از مدال آوران معروف المپیک نظیر نادال تنیسور معروف عملا اظهار داشتند که برای بالا بردن عملکرد و بهینه سازی مغز خود از این روش درمانی پیشرفته استفاده نموده اند و از نوروفیدبک با نام دوپینگ اخلاقی یاد کرده اند.

نوروفیدبک چگونه افسردگی را بطور ریشه ای درمان میکند؟

تمامی رفتار ها ، واکنش ها و احساسات ما در طول روز توسط امواج مغزی ما اداره میشوند با استفاده از تست نقشه مغزی QEEG میتوان به صورت دقیق این امواج را بررسی کرد . بالا یا پایین بودن هر یک از  امواج مغزی میتواند موجب بروز اختلالات متعدد در مغز ما شود ، در مغز افراد افسرده امواج آلفا در نیم کره چپ مغز فعالیت بسیار بالایی داشته و بر عکس در نیم کره راست فعالیت بسیار پایینی دارند از آنجا که نیم کره چپ وظیفه هیجانات مثبت و نیم کره راست وظیفه هیجانات منفی را بر عهده دارد فعالیت بالای امواج آلفا در نیم کره چپ مغز موجب سرکوب هیجانات مثبت و افسردگی میگردد همانطور که پیش تر نیز اشاره شده اصلی ترین وظیفه نوروفیدبک تنظیم امواج مغزی است، ای   ن روش درمانی با ایجاد تعادل در دو نیم کره مغز و همچنین امواج مغزی به راحتی و به صورت پایدار و ریشه ای بسیاری از اختلالات روانشناختی را درمان میکند .

افسردگی چیست ؟

نحوه درمان افسردگی توسط نوروفیدبک

در روش درمانی نوروفیدبک توسط الکترود های مخصوصی که توسط متخصص  مربوطه به سر مراجعه کننده متصل میگردد میتوان تمامی امواج مغزی و مشکلات را در مانیتور مشاهده کرد ، متخصص مربوطه با توجه به امواج مغزی شما بازی یا فیلمی را نمایش میدهد با این تفاوت که در این بازی خبری از استفاده از دست نیست و مراجعه کننده میبایست با کمک مغز خود این بازی را هدایت کند و اگر امواج مغزی در نقطه ای مخصوص قرار نگیرد بازی حرکت نمیکند بدین ترتیب بعد از مدت کوتاهی مغز آموزش میبیند که عملکرد خود را اصلاح کرده و در هر موقعیتی بهترین واکنش را بروز دهد.

همانطور که قبلا اشاره شد کار نوروفیدبک تنظیم و متعادل سازی امواج مغزی شما میباشد نوروفیدبک با کاهش امواج الفا در مغز شما به درمان ریشه ای افسردگی میپردازد شاید برایتان سوال پیش بیاید گه نوروفیدبک چگونه امواج آلفا را کاهش میدهد ؟ در پاسخ باید بگویم مانیتور و تصویری که جلوی مراجعه کننده وجود دارد تنها زمانی حرکت میکند که امواج مغزی در حالت آلفا باشند و هر زمان که فرد در این امواج قرار میگیرد امتیاز و پاداشی دریافت میکند بدین صورت مغز به صورت نا خودآگاه از آن پس سعی در گرفتن امتیاز و کاهش امواج آلفا میکند و بعد از مدتی بدلیل شرطی سازی مغز به جهت پاداش دریافت شده خواهید دید که دیگر خبری از هیجانات منفی که موجب افسردگی می شوند نیست!

آیا نوروفیدبک عوارض جانبی دارد؟

خیر روش درمانی نوروفیدبک هیچگونه عوارض جانبی برای شما به دنبال نخواهد داشت و یکی از ایمن ترین روش های درمانی در دنیا شناخته شده است.

درمان افسردگی با نوروفیدبک چقدر زمان میبرد ؟

از زمان مراجعه و بعد از انجام تست نقشه مغزی QEEG ممکن است انجام این درمان بین یک تا دو ماه زمان ببرد و این زمان بستگی به تعداد جلسات شما در طول هفته دارد اما لازم به ذکر است که شما تقریبا از جلسات هفتم به بعد میتوانید شاهد نتایج مثبت در خود باشد و متوجه علائم مثبت خواهید شد .

اما اگر فردی هستید که به دنبال جوابگیری خیلی سریع از درمان و همچنین خواهان بهترین نتیجه ممکن هستید به شما درمان لورتا نوروفیدبک را پیشنهاد میکنیم درمان فوق پیشرفته لورتا نوروفیدبک جدیدترین کشف دانشمندان علوم اعصاب در زمینه نوروتراپی میباشد که سرعت و درصد نتیجه گیری از درمان را چندین برابر میکند. لازم به ذکر است مرکز ما به عنوان بنیان گذار نوروفیدبک در شیراز تنها مرکز دارای لورتا نوروفیدبک در شیراز و جنوب کشور میباشد.

لورتا نوروفیدبک چیست ؟ (جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لورتا نوروفیدبک روی قسمت سبز رنگ کلیک کنید)

درمان افسردگی

آیا روش درمانی نوروفیدبک همیشگی و پایدار است؟ 

بله روش درمانی نوروفیدبک در واقع نوعی آموزش مغزی میباشد که مهارت جدیدی به نام کنترل امواج مغزی به شما می آموزد از آنجا که شما زمانی که مهارتی نظیر رانندگی را می آموزید دیگر فراموش نمیکنید روش درمانی نوروفیدبک هم بدین صورت میباشد و این مهارت برای همیشه در ناخودآگاه مغز شما ثبت میشود.

آیا بیمه های درمانی روش نوروتراپی را پوشش میدهند ؟

بله خوشبختانه اکثریت بیمه های درمانی از جمله  بیمه های تکمیلی ، بانک ها ، نیروهای مسلح، طلایی آموزش و پرورش ، شرکت نفت و گاز … هزینه های درمان نوروتراپی را پرداخت می کنند و لازم به ذکر است  غالب بیمه های ذکر شده تا 90 درصد از هزینه درمان نوروفیدبک در شهر شیراز را پوشش میدهند .

درمان افسردگی با نوروفیدبک در شیراز 

تمامی درمان های نوروتراپی حتما باید زیر نظر متخصصین مجرب صورت گیرند، در غیر این صورت ممکن است شما نتیجه دلخواه را از درمان خود دریافت نکنید لازم به ذکراست  مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت به عنوان اولین و محهز ترین مرکز نوروفیدبک در شیراز و همچنین جنوب کشور با استفاده از برترین و جدید ترین دستگاه های روز دنیا و همچنین کادری متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات به شما همشهریان عزیز با بالاترین سطح کیفی میباشد چرا که تلاش ما بر ارتقاء سطح کیفی سلامت روان شما و همچنین لبخند رضایت شما عزیزان می باشد.

 

5/5 - (12 امتیاز)
به اشتراک بگذارید

6 دیدگاه دربارهٔ «درمان افسردگی به صورت ریشه ای با نوروفیدبک»

    1. تیم تحریریه

      با سلام خدمت شما با مراجعه به مرکز مشاوره و نوروفیدبک اندیشه سلامت ، متخصصین ما بر اساس اظهارات بالینی و همچنین تست های گوناگون از جمله تست نقشه مغزی QEEG بهترین راه درمان را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

    1. تیم تحریریه

      سلام وقتتون بخیر میتونید از بخش رزرو وقت سایت شمارتون رو بزارید تا همکاران باهاتون تماس بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *